文献
J-GLOBAL ID:201802241195524208
整理番号:18A0381343
トリムタブ/迎撃機Iのによる高速艇の最適トリム制御:ピッチと海上試運転データを用いたサージ連成動的モデリング【Powered by NICT】
Optimal trim control of a high-speed craft by trim tabs/interceptors Part I: Pitch and surge coupled dynamic modelling using sea trial data
著者 (5件):
Ertogan Melek
(Maritime Faculty-Marine Engineering, Istanbul Technical University, Turkey)
,
Ertogan Melek
(Faculty of Engineering and the Environment, University of Southampton, UK)
,
Wilson Philip A.
(Faculty of Engineering and the Environment, University of Southampton, UK)
,
Tayyar Gokhan Tansel
(Naval Architecture and Marine Engineering, Istanbul Technical University, Turkey)
,
Ertugrul Seniz
(Mechanical Engineering, Istanbul Technical University, Turkey)
資料名:
Ocean Engineering
(Ocean Engineering)
巻:
130
ページ:
300-309
発行年:
2017年
JST資料番号:
D0597A
ISSN:
0029-8018
CODEN:
OCENBQ
資料種別:
逐次刊行物 (A)
記事区分:
原著論文
発行国:
オランダ (NLD)
言語:
英語 (EN)