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J-GLOBAL ID:202002263833388629   整理番号:20A0214778

特別な手がかりは固有の話者に有益であるが,第二言語学習者に対して破壊できる:構文的あいまいさ解決における韻律と視覚文脈の統合【JST・京大機械翻訳】

An Extra Cue Is Beneficial for Native Speakers but Can Be Disruptive for Second Language Learners: Integration of Prosody and Visual Context in Syntactic Ambiguity Resolution
著者 (5件):
Nakamura Chie
(Global Center for Science and Engineering, Waseda University, Tokyo, Japan)
Nakamura Chie
(Department of Linguistics, Massachusetts Institute of Technology, Cambridge, MA, United States)
Arai Manabu
(Faculty of Economics, Seijo University, Tokyo, Japan)
Hirose Yuki
(Department of Language and Information Sciences, University of Tokyo, Tokyo, Japan)
Flynn Suzanne
(Department of Linguistics, Massachusetts Institute of Technology, Cambridge, MA, United States)

資料名:
Frontiers in Psychology (Web)  (Frontiers in Psychology (Web))

巻: 10  ページ: 2835  発行年: 2019年 
JST資料番号: U7096A  ISSN: 1664-1078  資料種別: 逐次刊行物 (A)
記事区分: 原著論文  発行国: スイス (CHE)  言語: 英語 (EN)
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