研究者
J-GLOBAL ID:200901054862593813   更新日: 2024年12月02日

ハドリー グレゴリー スチュアート

ハドリー グレゴリー スチュアート | Hadley Gregory Stuart
所属機関・部署:
ホームページURL (1件): http://www2.human.niigata-u.ac.jp/~ghadley/main/
研究分野 (3件): 英語学 ,  教育社会学 ,  外国語教育
研究キーワード (13件): Grounded Theory Approach ,  Higher Education ,  Qualitative Methodology ,  Critical Thinking ,  Materials Development ,  Cross-Cultural Research ,  Extensive Reading ,  Data-Driven Learning ,  Mixed Methods Research ,  Repertory Grids ,  Corpus Linguistics ,  Sociology of Education ,  Grounded Theory
競争的資金等の研究課題 (3件):
  • 2019 - 2023 短期海外研修と教育の質保証-事前・事後指導の全学モデル構築
  • 2019 - 2021 Discovering Effective Extensive Reading Strategies for Japanese Students of English: A Data-Driven and Empirically-Grounded Investigation
  • 2016 - 2019 Data-Driven Learning for English Language Beginners: An Empirically-Grounded and Evidence-Based Investigation
論文 (52件):
  • Gregory Hadley. Striving for positive change in second language education. 2024
  • Gregory Hadley, Myles Grogan. Using Repertory Grids as a Tool for Mixed Methods Research: A Critical Assessment. Journal of Mixed Methods Research. 2023
  • Gregory Hadley. Book Review: Language Incompetence: Learning to Communicate Through Cancer, Disability, and Anomalous Embodiment, CanagarajahLondon, (UK), and New York (USA): Routledge, 2021. xv + 220. TESOL Quarterly. 2023
  • Gregory Hadley. Media Review: Advancing Grounded Theory with Mixed Methods. Journal of Mixed Methods Research. 2022. 1-3
  • Maggie Charles, Gregory Hadley. Autonomous corpus use by graduate students: A long-term trend study (2009-2017). Journal of English for Academic Purposes. 2022. 56
もっと見る
MISC (5件):
  • Hadley Gregpry, ハドリー グレゴリー. The Intersive-English Program at Indiana University Bloomington(視察報告4、特集、教育的コンピテンシー開発支援事業に係る海外調査報告). 大学教育研究年報. 2010. 16. 174-176
  • Hadley Gregory, 石井 信平. 戦争の記憶とトラウマ 「竹槍の村」に墜ちたB29(下). 世界. 2008. 778. 258-266
  • Hadley Gregory, 石井 信平. 戦争の記憶とトラウマ 「竹槍の村」に墜ちたB29(上). 世界. 2008. 777. 269-277
  • Hadley Gregory, Oglethorpe James. 捏造された佐渡島虐殺事件 (敗戦60年特集「この国のゆくえ」) -- (検証 皇軍の捕虜). 金曜日. 2005. 13. 33. 51-53
  • グレゴリー・ハドリー. 英語に対する学生の不安感 その積極的学習意欲への転換. 看護教育. 1994. 35. 7. 539-543
書籍 (20件):
  • Applications of Grounded Theory in the field of Extensive Reading (in Less Frequently Used Research Methodologies in Applied Linguistics, edited by A. Mehdi Riazi)
    2024 ISBN:9789027214416
  • Grounded Theory (in Less Frequently Used Research Methodologies in Applied Linguistics, edited by A. Mehdi Riazi)
    2024 ISBN:9789027214416
  • Critical Thinking
    2022 ISBN:9780367181710
  • Using research to inform materials development (in The Routledge Handbook of Materials Development for Language Teaching, edited by Julie Norton and Heather Buchanan)
    2022 ISBN:9781032201528
  • Chapter 7. Exploring the impact of data-driven learning in extensive reading (in Beyond Concordance Lines: Corpora in Language Education, edited by Pascual Pérez-Paredes and Geraldine Mark)
    2021 ISBN:9789027209894
もっと見る
講演・口頭発表等 (68件):
  • A Grounded Theory of Extensive Reading Avidization
    (2024)
  • Digging Deeper into Grounded Theory in Applied Linguistics Research: Purposes, Practices, and Exemplars
    (2023)
  • Extensive Reading in the Second Language Classroom: A New View for Encouraging Avid Reading
    (金沢大学 招待講演者シリーズ 2023)
  • Recalibrating and Renewing Our Views on Extensive Reading: A Grounded Theory of Extensive Reading Avidization
    (2022)
  • Challenges in extensive reading: working with what students bring to the class
    (2021)
もっと見る
学歴 (3件):
  • 2006 - 2012 University of Birmingham (UK) Department of English PhD
  • 1994 - 1997 University of Birmingham (UK) Masters of TEFL/TESL
  • 1984 - 1987 Northwest Missouri State University
学位 (4件):
  • 博士 (バーミンガム大学)
  • 修士 (バーミンガム大学)
  • 神学修士 (ミッドウェスタンバプテスト神学校)
  • 文学士 (ノースウェストミズーリ州立大学)
経歴 (4件):
  • 2014/10 - 現在 新潟大学 人文学部 人文学科 Western Languages and Cultures Professor
  • 2012/10 - 現在 The University of Oxford Kellogg College Visiting Fellow
  • 2000/04 - 2014/09 新潟国際情報大学 情報文化学部 情報文化学科 Department of Information Culture 教授
  • 1997 - 2000 長岡工業高等専門学校 外国人教師
受賞 (7件):
  • 2024/08 - ブリティッシュ・カウンシル ELTons 2024 ファイナリスト:教師リソースの革新部門
  • 2023/05 - Journal of English for Academic Purposes 2022 Ken Hyland Best Paper Award (Honorable Mention)
  • 2022/12 - Niigata University Academic and Teaching Excellence, Highest Rating
  • 2019/12 - 新潟大学 業績評価
  • 2018/11 - 新潟大学 評価結果 S Award for Academic and Teaching Excellence
全件表示
所属学会 (6件):
SOCIETY FOR THE STUDY OF SYMBOLIC INTERACTIONISM ,  MIXED METHODS INTERNATIONAL RESEARCH ASSOCIATION ,  日本混合研究法学会 ,  英語コーパス学会 ,  全国語学教育学会 ,  JALT
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る