研究者
J-GLOBAL ID:200901054862593813
更新日: 2024年12月02日
ハドリー グレゴリー スチュアート
ハドリー グレゴリー スチュアート | Hadley Gregory Stuart
所属機関・部署:
ホームページURL (1件):
http://www2.human.niigata-u.ac.jp/~ghadley/main/
研究分野 (3件):
英語学
, 教育社会学
, 外国語教育
研究キーワード (13件):
Grounded Theory Approach
, Higher Education
, Qualitative Methodology
, Critical Thinking
, Materials Development
, Cross-Cultural Research
, Extensive Reading
, Data-Driven Learning
, Mixed Methods Research
, Repertory Grids
, Corpus Linguistics
, Sociology of Education
, Grounded Theory
競争的資金等の研究課題 (3件):
- 2019 - 2023 短期海外研修と教育の質保証-事前・事後指導の全学モデル構築
- 2019 - 2021 Discovering Effective Extensive Reading Strategies for Japanese Students of English: A Data-Driven and Empirically-Grounded Investigation
- 2016 - 2019 Data-Driven Learning for English Language Beginners: An Empirically-Grounded and Evidence-Based Investigation
論文 (52件):
-
Gregory Hadley. Striving for positive change in second language education. 2024
-
Gregory Hadley, Myles Grogan. Using Repertory Grids as a Tool for Mixed Methods Research: A Critical Assessment. Journal of Mixed Methods Research. 2023
-
Gregory Hadley. Book Review: Language Incompetence: Learning to Communicate Through Cancer, Disability, and Anomalous Embodiment, CanagarajahLondon, (UK), and New York (USA): Routledge, 2021. xv + 220. TESOL Quarterly. 2023
-
Gregory Hadley. Media Review: Advancing Grounded Theory with Mixed Methods. Journal of Mixed Methods Research. 2022. 1-3
-
Maggie Charles, Gregory Hadley. Autonomous corpus use by graduate students: A long-term trend study (2009-2017). Journal of English for Academic Purposes. 2022. 56
もっと見る
MISC (5件):
-
Hadley Gregpry, ハドリー グレゴリー. The Intersive-English Program at Indiana University Bloomington(視察報告4、特集、教育的コンピテンシー開発支援事業に係る海外調査報告). 大学教育研究年報. 2010. 16. 174-176
-
Hadley Gregory, 石井 信平. 戦争の記憶とトラウマ 「竹槍の村」に墜ちたB29(下). 世界. 2008. 778. 258-266
-
Hadley Gregory, 石井 信平. 戦争の記憶とトラウマ 「竹槍の村」に墜ちたB29(上). 世界. 2008. 777. 269-277
-
Hadley Gregory, Oglethorpe James. 捏造された佐渡島虐殺事件 (敗戦60年特集「この国のゆくえ」) -- (検証 皇軍の捕虜). 金曜日. 2005. 13. 33. 51-53
-
グレゴリー・ハドリー. 英語に対する学生の不安感 その積極的学習意欲への転換. 看護教育. 1994. 35. 7. 539-543
書籍 (20件):
-
Applications of Grounded Theory in the field of Extensive Reading (in Less Frequently Used Research Methodologies in Applied Linguistics, edited by A. Mehdi Riazi)
2024 ISBN:9789027214416
-
Grounded Theory (in Less Frequently Used Research Methodologies in Applied Linguistics, edited by A. Mehdi Riazi)
2024 ISBN:9789027214416
-
Critical Thinking
2022 ISBN:9780367181710
-
Using research to inform materials development (in The Routledge Handbook of Materials Development for Language Teaching, edited by Julie Norton and Heather Buchanan)
2022 ISBN:9781032201528
-
Chapter 7. Exploring the impact of data-driven learning in extensive reading (in Beyond Concordance Lines: Corpora in Language Education, edited by Pascual Pérez-Paredes and Geraldine Mark)
2021 ISBN:9789027209894
もっと見る
講演・口頭発表等 (68件):
-
A Grounded Theory of Extensive Reading Avidization
(2024)
-
Digging Deeper into Grounded Theory in Applied Linguistics Research: Purposes, Practices, and Exemplars
(2023)
-
Extensive Reading in the Second Language Classroom: A New View for Encouraging Avid Reading
(金沢大学 招待講演者シリーズ 2023)
-
Recalibrating and Renewing Our Views on Extensive Reading: A Grounded Theory of Extensive Reading Avidization
(2022)
-
Challenges in extensive reading: working with what students bring to the class
(2021)
もっと見る
学歴 (3件):
- 2006 - 2012 University of Birmingham (UK) Department of English PhD
- 1994 - 1997 University of Birmingham (UK) Masters of TEFL/TESL
- 1984 - 1987 Northwest Missouri State University
学位 (4件):
- 博士 (バーミンガム大学)
- 修士 (バーミンガム大学)
- 神学修士 (ミッドウェスタンバプテスト神学校)
- 文学士 (ノースウェストミズーリ州立大学)
経歴 (4件):
- 2014/10 - 現在 新潟大学 人文学部 人文学科 Western Languages and Cultures Professor
- 2012/10 - 現在 The University of Oxford Kellogg College Visiting Fellow
- 2000/04 - 2014/09 新潟国際情報大学 情報文化学部 情報文化学科 Department of Information Culture 教授
- 1997 - 2000 長岡工業高等専門学校 外国人教師
受賞 (7件):
- 2024/08 - ブリティッシュ・カウンシル ELTons 2024 ファイナリスト:教師リソースの革新部門
- 2023/05 - Journal of English for Academic Purposes 2022 Ken Hyland Best Paper Award (Honorable Mention)
- 2022/12 - Niigata University Academic and Teaching Excellence, Highest Rating
- 2019/12 - 新潟大学 業績評価
- 2018/11 - 新潟大学 評価結果 S Award for Academic and Teaching Excellence
- 2018/11 - Japan Association of Language Teachers (JALT) Best of JALT Award for Excellence in Research Presentations
- 2007/10 - 日本外国特派員協会 Honorary Member
全件表示
所属学会 (6件):
SOCIETY FOR THE STUDY OF SYMBOLIC INTERACTIONISM
, MIXED METHODS INTERNATIONAL RESEARCH ASSOCIATION
, 日本混合研究法学会
, 英語コーパス学会
, 全国語学教育学会
, JALT
前のページに戻る