研究者
J-GLOBAL ID:200901068155962277   更新日: 2024年07月29日

Chapple Julian

チャプル ジュリアン | Chapple Julian
所属機関・部署:
職名: 教授
研究分野 (3件): 社会学 ,  国際関係論 ,  外国語教育
研究キーワード (9件): アイデンティティ ,  言語権利 ,  市民権 ,  教育 ,  異文化コミュニケーション ,  差別問題 ,  社会問題 ,  国際交流論 ,  教育
競争的資金等の研究課題 (4件):
  • 2012 - 2016 小学校外国語活動指導に関する実証研究:オーラシーとリテラシー融合の可能性について
  • 2008 - 2011 英語科教員の専門的指導力に関する実証研究-日本・韓国・台湾の国際比較からの示唆
  • 小学校英語教育の在り方
  • 言語教育の人権
論文 (17件):
  • レジリエンスと教育再考 ー ニュージーランド、日本とのCOVID-19パンデミック. 国際社会文化研究所紀要. 2024. 26. 197-213
  • A Tentative Proposal for Inclusivity Education Training for Japanese School Teachers Based on the Needs of Migrants and Returnees. International Conference on Education; New Developments. Proceedings. 2022. 328-332
  • Šlogar, T, Chapple, J. The Whiteness of Internationalization in Japanese Higher Education: Examining the Contradictions. International Conference Proceedings of the 33rd International Conference on Education, Humanities, Social Sciences and Arts,. 2022. 22-28
  • Julian Chapple. Teacher Diversity Training in Japan: Doing Nothing is no Longer Enough. INTED2022 Proceedings. 2022. 8402-8410
  • チャプル ジュリアン. 多様性とインクルージョンか、多様性の排除か - 日本が進むべき方向とは. 2021. 237-261
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MISC (6件):
  • Chapple, Julian. The Potential and Possibility of a Pluralistic Japan. 2009
  • Chapple, Julian. Increasing Migration and Diversity in Japan: The need for dialogue and collaboration in Education, Language and Identity Policies. アフラシア平和開発センター ワーキングペーパー No. 45. 2009
  • Chapple, Julian, Ross-Smith, Justin. The Need for Greater Communication in Japan’s English Language Curriculum. 国際文化研究. 2009. 13. 41-58
  • Chapple, Julian. The Japan-Kiwi Kekkon: Issues Related to Interethnic Marriage. The Journal of New Zealand Studies in Japan. 2007. 14. 21-40
  • Chapple, Julian. The Dilemma Posed by Japan’s Population Decline. Electronic Journal of Contemporary Japanese. 2004
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書籍 (6件):
  • レジリエンスから考えるこれからのコミュニケーション教育
    ひつじ書房 2022 ISBN:9784823411656
  • 超境者との共存に向けて
    ひつじ書房 2022 ISBN:9784823411229
  • “Global Jinzai”, Japanese Higher Education and the Path to Multiculturalism: Imperative, Imposter or Immature? in Shimizu, K. & Bradley, W. (eds.) Multiculturalism and Conflict Reconciliation in the Asia-Pacific.
    Palgrave Macmillan 2014
  • 「ニュージーランドと日本の知られざる結びつき」文化交流のエリア・スタディーズ 日本に繋がるカルチャールート
    ミネルヴァ書房 2011
  • "Exclusive Inclusion: Japan’s Desire for, and Difficulty with, Diversity" in Citizens of the World. Pluralism, Migration and Practices of Citizenship. Danisch, Robert (Ed.)
    Rodopi Press 2011 ISBN:9789042032552
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講演・口頭発表等 (37件):
  • Exploring the development of EFL preservice teachers’ self-efficacy during their teaching practicum: A mixed-methods study
    (Multidisciplinary Approaches in Language Policy and Planning Conference (Ottawa, Canada) 2024)
  • The Pointless Pursuit of English: Where Japan’s Education System Fails
    (EduCon Singapore - International Conference on Education 2023)
  • Japan’s Multilingual Malaise: The need for language before immigration policies
    (Multilingualism and Multilingual Education (ICMME4) (Malta) 2023)
  • Developing a training program to promote non-specialist EFL teachers’ self-efficacy
    (IATEFL (Harrogate, U.K.) 2023)
  • The effects of professional development on non-specialist EFL teachers’ self-efficacy
    (International TESOL Conference 2022 (Ho Chi Minh, Vietnam) 2022)
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学位 (1件):
  • Ph.D. (Victoria University of Wellington)
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