伊田 勝憲. 簡易な調査方法による特色ある教育プログラム参加生徒の特徴把握 : 高校1年次から2年次にかけての学習意欲の質の変容から-Understanding the Characteristics of Students Participating in the Featured Education Program Using a Simple Assessment Tool : From the Change in the Quality of Motivation to Learn between the First and Second Years of High School. 立命館実践教育研究 / 立命館大学実践教育学会, 立命館大学大学院教職研究科 編. 2024. 6. 77-84
伊田 勝憲. 高校1年次から2年次にかけての目標内容志向性と課題価値の回答の安定性 : 簡易な調査方法による縦断的検討の試み-Stability of Goal Contents Orientation and Subjective Task-Values between the First and Second Years of High School : An Attempt to Longitudinal Study Using Simple Assessment Tools. 立命館実践教育研究 / 立命館大学実践教育学会, 立命館大学大学院教職研究科 編. 2023. 5. 53-62
伊田 勝憲. 教育相談をめぐる時間と空間 : 適応の恢復プロセスとサードプレイスの視点から-Time and Space Concerning Educational Counseling : The Recovery Process of Adaptation and the Third Place Perspective. 立命館経済学. 2023. 71. 6. 3-12
伊田 勝憲. 教育における生物・心理・社会(BPS)モデルの活用可能性 : 生徒指導上の諸課題についての理解から-Exploring the Potential Use of the Bio-Psycho-Social Model in Education : From the Perspective of Understanding Various Issues in Student Guidance. 立命館教職教育研究 = Ritsumeikan teacher educational studies / 立命館大学教職教育推進機構 編. 2023. 10. 21-30