Hang Thi-Thu Dinh, Fuminori Nakatsubo. Teacher-child Discourse in Vietnamese Preschool Classrooms: An Exploratory Case Study of Teachers’ Questions and Statements in the Planned Science Activity. Early Childhood Education Journal. 2024
七木田 敦, 杉村 伸一郎, 中坪 史典, 清水 寿代, 井辺 和杜, 表 夏子. 東広島市の就学前保育施設の保育の質と乳幼児の育ちに関する評価研究 : 令和3年度報告から-Quality of Early Childhood Education and Care and Child Development Evaluation Research in Higashi-hiroshima.: A report of 2021. 幼年教育研究年報. 2022. 44. 5-16
中坪 史典, 三時 眞貴子. 学校の日常が突然に引き剥がされたとき : 戦争,自然災害,パンデミック下の学校教育-The Daily School Lite Suddenly Ripped Away : School Education under War, Natural Disasters, and Pandemic. 教育学研究ジャーナル = The journal of educational research / 中国四国教育学会 編. 2021. 26. 131-135
Hiroshima University Forest Kindergarten, Japan
(NATSTART Nature-Based Early Learning 2021 Virtual Conference 2021)
子どもが安心して育つことのできる環境とは
(日本乳幼児教育学会第31回大会 2021)
The Educational Intention Behind Non-intervention: A Case on the Japanese Mimamoru Approach as Early Childhood teachers’ Professionalism
(MAPECE International Conference on Early Childhood Care and education 2021 2021)