研究者
J-GLOBAL ID:201001044442099754   更新日: 2022年11月10日

渡邊(金) 泉

ワタナベ(キム),イズミ イズミ | WATANABE-KIM, Izumi
所属機関・部署:
職名: 講師
研究分野 (1件): 外国語教育
研究キーワード (1件): 英語教育
競争的資金等の研究課題 (4件):
  • 2014 - 2016 大学英語教育におけるスピーキングテストの比較検討:教授法及び学習者要因の観点より(研究分担者)
  • 2012 - 2015 自律学習者(学習オートノミー)を育成する英語教育プログラムの研究と実践(研究分担者)
  • 2010 - 2013 L2学習者のリーディングモチベーション研究と読解指導モデル(認知・情意面)の構築(研究分担者)
  • 2006 - 2010 The Identity and Practices of Non-native Writing Teachers in Japan
論文 (9件):
  • Measuring Plagiarism Knowledge: Development and Validation of an In-class Assessment Tool for Japanese L2 Academic Writers. 2022
  • Revisiting Test Validation Models: Implications for the Reform of the National Testing of Japanese University Applicants. JLTA Journal. 2018. 21. 124-140
  • Lexical Features of the ELA Reader: What words are students exposed to?. 2016. 30
  • L2 Learners' Exposure to and Production of Academic Vocabulary in Japanese Higher Education: A Corpus-based Study. Sophia TESOL Forum. 2016. 8
  • Fujii, A, Iino, A. The use of oral proficiency tests in the Japanese EFL context: Learners' perceptions. Seishin Studies. 2015. 126
もっと見る
書籍 (2件):
  • 5分でできる英語のアクティビティ小学校から大学まで 深尾・高橋(編)
    研究社 2011 ISBN:9784327410773
  • 情報通になるための英語新語・流行語ハンドブック 英語新語研究会(編)
    朝日出版社 2006 ISBN:4255003696
講演・口頭発表等 (31件):
  • Positive Educational Impact of the Plagiarism Test on L2 Student Writers
    (The 43rd Language Testing Research Colloquium (LTRC 2022) 2022)
  • Test Takers' Accounts of Source-Incorporated Writing and Plagiarism Test
    (23rd National Conference of the Japan Language Testing Association 2020)
  • Revisiting Test Validation Models: Implications for the Reform of the National Testing of Japanese University Applicants
    (The 58th JACET International Convention 2019)
  • Searching for the Yardstick: Measuring the “Readiness” to Incorporate Sources in L2 Academic Writing
    (The 40th Language Testing Research Colloquium (LTRC 2018) 2018)
  • Revisiting plagiarism: Do we really know what we mean?
    (53rd RELC International Conference Singapore 2018)
もっと見る
Works (3件):
  • 自律学習者(学習者オートノミー)を育成する英語教育プログラムの研究と実践」科学研究費補助金研究成果報告書
    2016 -
  • L2学習者のリーディングモチベーション研究と読解モデル(認知・情意面)の構築」科学研究費補助金研究成果報告
    2013 -
  • 辞書にない英語で世界がわかる
    Miyamoto, Ishibashi, Ito, Ogawa, Koike, Suzuki, Tanaka, Hamaya, Fujimura, and Watanabe 2005 -
学歴 (3件):
  • 1999 - 2001 Teachers College, Columbia University TESOL TESOL
  • 1991 - 1994 Boston University School of Management
  • 1991 - 1994 Boston University, School of Management
学位 (1件):
  • MA in TESOL (Teachers College, Columbia University)
経歴 (1件):
  • 1994/06 - 1997/12 米国三井信託銀行ニューヨーク支店融資課日系企業担当
受賞 (1件):
  • 2006/03 - International Academic Exchange Endowment Grant
所属学会 (4件):
International Language Testing Association ,  日本言語テスト学会(JLTA) ,  JACET (The Japan Association for Language Teaching) ,  JALT (The Japan Association for Language Teaching)
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る