研究者
J-GLOBAL ID:201101007583672789   更新日: 2024年02月14日

シュールズ ダグラス

シュールズ ダグラス | Schules Douglas
所属機関・部署:
職名: 准教授
その他の所属(所属・部署名・職名) (2件):
  • 経営学研究科  国際経営学専攻博士課程前期課程   准教授
  • Graduate School of Business  Field of Study: International Business   Associate Professor
ホームページURL (2件): http://rikkyo.academia.edu/DougSchuleshttp://reflectionsonculturalmedia.blogspot.jp/
研究分野 (3件): 文化財科学 ,  社会学 ,  地域研究
研究キーワード (4件): 大衆文化 ,  ゲームスタディーズ ,  メディア研究 ,  クリエイティブ産業
競争的資金等の研究課題 (1件):
  • 2010 - 2011 Intellectual Property and the Creative Industries: The Impact of New Media Technologies on Perception and Distribution of Japanese Cultural Entertainment Media
論文 (7件):
  • Douglas Schules. The Rhetoric of Game Practices: Go and Discursive Control in Tokugawa Japan. Rhetoric Society Quarterly. 2021. 51. 5. 439-454
  • Douglas Schules. Kawaii Japan: Defining JRPGs through the cultural media mix. Kinephanos. 2015. 5. 53-76
  • Douglas Schules. How to do things with fan subs: Media engagement as subcultural capital in anime fan subbing. Transformative Works and Cultures. 2014. 17
  • Douglas Schules. Anime Fansubs: Translation and Media Engagement as Ludic Practice. 2012
  • Douglas Schules. When language goes bad: Localization's effect on the gameplay of Japanese RPGs. Dungeons, dragons and digital denizens: Digital role-playing games. 2012. 88-112
もっと見る
MISC (2件):
  • Douglas Schules. review of Japanese Culture through Videogames by Rachael Hutchinson. Monumenta Nipponica. 2021. 76. 1. 239-243
  • Douglas Schules. "Supernatural role playing game," by J. Chambers. Transformative Works and Cultures. 2010. 4
講演・口頭発表等 (29件):
  • Games as Systems of Control: Playing Go in the Edo Period
    (Game Studies Frontiers 2, Graduate School of Core Ethics and Frontier Sciences, Ritsumeikan University 2023)
  • Indie Games in the Time of COVID: How Japanese Indie Game Devs and Events Adapted
    (Popular Culture Association 2022)
  • Rhetoric, Materiality, and Discourse: A Look at Japanese Gaming as Networked Practice
    (National Communication Association 2021)
  • The Network as Discursive Formation: Creative Media in Post-Bubble Japan
    (Popular Culture Association 2021)
  • Games as Discursive Statements: Playing Go During the Edo Period
    (National Communication Association 2020)
もっと見る
学歴 (3件):
  • 2005 - 2012 アイオワ大学 (University of Iowa) コミュニケーション研究学部 (Department of Communication Studies) コミュニケーション研究(メディア研究): Communication Studies (Media Studies)
  • 2003 - 2005 シラキュース大学 (Syracuse University) コミュニケーションとレトリック研究 レトリック研究
  • 2001 - 2003 シラキュース大学 (Syracuse University) 言語、文学、言語学学部 (Department of Languages, Literatures, and Linguistics) 言語学研究 (言語、文化、と社会) : Linguistic Studies (Language, Culture, and Society)
学位 (6件):
  • 英文学 (セントラルフロリダ大学)
  • 言語学 (シラキュース大学)
  • コミュニケーションとレトリックスタディズ (シラキュース大学)
  • コミュニケーションスタディズ (メディア研究) (アイオワ大学 (米国))
  • English Literature (University of Central Florida (USA))
全件表示
経歴 (4件):
  • 2018/04/01 - 現在 立教大学 経営学研究科 経営学専攻博士課程後期課程 准教授
  • 2016/04/01 - 現在 立教大学 経営学研究科 国際経営学専攻博士課程前期課程 准教授
  • 2016/04/01 - 現在 立教大学 経営学部 国際経営学科 准教授
  • 2011/04/01 - 2016/03/31 立教大学 経営学部 国際経営学科 助教
委員歴 (2件):
  • 2021 - 現在 Journal of Replayng Japan Board of Reviewers
  • 2018 - 現在 Transformative Works and Cultures Editorial Board
受賞 (1件):
  • 2020/11 - National Communication Association Top Paper in Game Studies Division Games as Discursive Statements: Playing Go During the Edo Period
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る