2012 - 2013 Rethinking Relationships in School Settings with the Term of Justice
2010 - 2012 「修復的正義」の教育的意義と道徳教育への導入可能生に関する研究
全件表示
論文 (13件):
丸橋 静香, 村松 灯, 田中 智輝, 渡邉 優子, 町支 大祐, 山辺 恵理子, 竹内 伸一, 丸山 恭司. 研究状況報告 ケースメソッドと教育哲学. 教育哲学研究 = Studies in the philosophy of education. 2018. 117. 105-111
Eriko Yamabe. Globalization in Japanese education: T-SAP as a catalyst in preparing “ignorant” teachers that can be accelerators rather than obstacles for learning. "Global Educator" 都留文科大学 国際教育学科 平成29年度 重点領域研究 報告書. 2018. 1. 14-20
Eriko Yamabe. Missing Pieces in the Japanese Argument on "Zero Tolerance" Policies in Schools. Teacher Education Research: Journal of the Center for Teacher Education Research. 2018. Vol.3. 1-14
山辺 恵理子. Report: Special Lecture and Dialogues Learning from Other Countries, Cultures, and Traditions: The impact of gaining international perspectives. Global Educator(都留文科大学文学部国際教育学科年報). 2022. 4