研究者
J-GLOBAL ID:201301021575067610
更新日: 2024年12月12日
カヴァナ バリー
バリー カヴァナ | Kavanagh Barry
所属機関・部署:
ホームページURL (1件):
http://db.tohoku.ac.jp/whois/detail/119d2db71b776c38ae927944ebfb52cc.html
研究キーワード (6件):
社会言語学
, CLIL
, コンピューターを介した コミュニケーション
, Intercultural communication
, 英語・日本語社会言語学
, 語学教育におけるAIの役割と活用
競争的資金等の研究課題 (7件):
- 2023 - 2028 The forming of a CLIL partnership: Examining the factors required to create a successful content driven CLIL course at a Japanese university
- 2023 - 2028 ADDIEモデルを援用した技術者に必要な社会的責任の4つの基礎を学ぶCLIL教材の開発
- 2022 - 2023 CLILを通じて専門英語教育を強化する
- 2018 - 2022 An examination into heritage language education through CLIL within Japan and the UK
- 2016 - 2017 The creation of an academic writing course.
- 2014 - 2017 The raising of a haafu in Japan and the UK
- 2014 - 2015 社会言語学、英語学、応用言,バイリンガリズム
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論文 (85件):
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バリーカヴァナ. There is Nothing so Practical as a Good Theory: Examining the Theory and Practice of the New English Curriculum. Ronsetsu Shiryo Hozonkai (論説資料保存会). 2024. 56. 385-390
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Shigeru Sasajima, Barry Kavanagh. Diversity, equity, and inclusion (DEI) of CLIL pedagogy and globalisation in Japan. AILA Review. 2024
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バリーかヴァナ. The Animated Short Film as Tool for Teaching English for General Academic Purposes: Integrating Inferences and Connotations. ATEM (Association for teaching English through multimedia)ジャーナル. 2024. 85-97
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バリーカヴァナ. Student Perspectives on ChatGPT: Implications for Writing Pedagogy and Feedback Practices. 言語学とデータサイエンス. 2024. 7
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バリーカヴァナ. Tune in, Turn off, Burn out: How do we Teach Phrasal Verbs?. 高度教養教育・学生支援機構紀要. 2024. 10. 105-113
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書籍 (13件):
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Pathways to Academic English 4th edition V2.
2024
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Manga and anime Demon Slayer to foster intercultural awareness and critical thinking: A film and media literacy university course in Japan in Rethinking Multimodal Literacy in Theory and Practice (Eds Dominguez et al.)
Peter Lang 2023 ISBN:9783631853917
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A CLIL Course on Karate and Japanese Culture: Developing Intercultural Awareness and Language Learning in Re-Envisioning EFL Education in Asia (Eds Theron. et.al)
International Teacher Development Institute 2023
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Pathways to Academic English 4th edition
2023
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Pathways to academic English 3rd edition
2022
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講演・口頭発表等 (135件):
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Synergizing Language and Content: A Collaborative CLIL Approach to Biophysics
(2024 ETRA x Wenshan International Conference: New Normal in TESOL 2024)
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Paraphrasing Made Easy? The Role of AI in Enhancing Academic Writing Skills
(TELIC2024 (Technology-Enhanced Language Learning International Conference) The University of Texas Permian Basin 2024)
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Bridging Content and Language: A Case Study of Team-Taught CLIL in Engineering Plenary speaker
(第 7 回 J-CLIL 大会 あべのハルカス 大阪 2024)
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Enhancing SDG Knowledge and Writing Skills Through CLIL: A Qualitative Analysis
(Barry Kavanagh,Satsuki Kojima 2024)
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Highlighting Vocabulary Learning through Whiteboard Video Stories
(1st Annual Yamagata JALT mini conference 2024)
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学位 (1件):
- PhD in Linguistics (Tohoku University)
委員歴 (6件):
受賞 (2件):
- 2017/11 - 東北大学 平成28年度東北大学全学教育貢献賞
- 2013/11 - 青森保健大学 学長賞受賞 研究部門
所属学会 (7件):
Pan-Pacific Association of Applied Linguistics
, JALT Pragmatics SIG
, The International Association for Intercultural Communication Studies
, 言語科学会
, 映像メディア英語教育学会
, 日本CLIL教育学会
, 母語・継承語・バイリンガル教育(MHB)学会
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