研究者
J-GLOBAL ID:201301082849801659   更新日: 2024年06月08日

藤枝 豊

フジエダ ユタカ | Yutaka Fujieda
所属機関・部署:
職名: 教授
研究分野 (1件): 外国語教育
競争的資金等の研究課題 (3件):
  • 2023 - 2027 英語ライティングの情緒を言語化し、ライティング指導法を開発する
  • 2018 - 2021 TAE理論を用いた感受概念の言語化から英語ライティング指導と実践活動を発案する
  • 2015 - 2019 感受概念の言語化に注目した教育実習生の実践知獲得プロセスの研究
論文 (10件):
  • Analyzing the felt sense of writing in English. KOTESOL Proceedings 2023. 2024. 31-38
  • Ryuichi Sato, Yutaka Fujieda. Critical review of studies of engagement with written corrective feedback for the improvement of written accuracy. 共愛学園前橋国際大学紀要論集. 2023. 23. 65-86
  • Complex Emotions and Sense of Writing in English: A Case Study of Three Japanese EFL Writers. KOTESOL Proceedings 2019. 2020. 61-67
  • Emotional studies of second language writing: Focusing and TAE methods. 共愛学園前橋国際大学紀要論集. 2020. 20. 1-13
  • 藤枝 豊. Academic discourse socialization in a research seminar course: A case study of a Japanese EFL undergraduate learner. The Asian-Pacific Education Researcher. 2019. 28. 2. 93-100
もっと見る
MISC (2件):
  • 藤枝 豊. 2.ピアフィードバックに対する意識転換(大会テーマ:グローバルな英語コミュニケーション能力とは-英語教育再考). JACET全国大会要綱. 2008. 47. 268-269
  • 藤枝 豊, 大畑 甲大. Ideas for Teaching Exploration in the Classroom : How can we teach differently?(Pedagogical Considerations for University English Instruction in a New Era of Open Admissions) :. JACET全国大会要綱. 2006. 45. 247-248
書籍 (5件):
  • Academic Discourse Socialization Case Study on Multilingual Learners
    Lexington Books Rowman & Littlefield 2022 ISBN:9781793639646
  • 共愛学園前橋国際大学ブックレットXII ライティング指導を考える-コミュニカティブなライティングを目指して-
    上毛新聞社 2021 ISBN:9784863523012
  • Mobility of knowledge, practice and pedagogy in TESOL teacher education: Implications for transnational contexts
    2021
  • Emotions in second language teaching: Theory, research and teacher education
    Springer 2018
  • Reinventing identities in second language writing
    NCTE 2010
講演・口頭発表等 (16件):
  • A Study on EFL Writers’ Emotional Expressions and Perception
    (The 30th Korea TESOL International Conference)
  • Elaborating the felt sense of writing in English
    (全国語学教育学会 2022)
  • The meaning of writing in English: Focusing on writers' felt sense.
    (2022 KOTESOL International Conference 2022)
  • Emotions towards and the meaning of writing in L2: Exploring L2 writers’ felt sense.
    (The American Association for Applied Linguistics (AAAL) 2021 Virtual Conference)
  • 英語ライティングの感受概念-TAE理論を用いた事例-
    (TAEシンポジウム 2021 2021)
もっと見る
学歴 (3件):
  • 2010 - 2015 ペンシルベニア州立インディアナ大学大学院 英語学部 Composition & TESOL
  • 1999 - 2001 ペンシルベニア州立インディアナ大学大学院 英語学部 英語教授法
  • 1994 - 1998 名古屋商科大学 商学部 国際経済学科
学位 (1件):
  • Ph.D. (Indiana University of Pennsylvania)
経歴 (7件):
  • 2023/04 - 2024/03 日本大学 経済学部 非常勤講師
  • 2015/04 - 2024/03 群馬大学 非常勤講師
  • 2015/04 - 2024/03 共愛学園前橋国際大学 国際社会学部 教授
  • 2012/04 - 2015/03 群馬工業高等専門学校 非常勤講師
  • 2008/04 - 2015/03 共愛学園前橋国際大学 国際社会学部 准教授
全件表示
委員歴 (11件):
  • 2023/04 - 現在 JACET関東支部支部 セミナー委員
  • 2023/04 - 現在 JALT SIG Teacher Development Explorations in Teacher Development, Co-editor
  • 2022/06 - 現在 The Journal of AsiaTEFL Review Panel (Reviewer)
  • 2022/04 - 現在 JACET関東支部支部講演会委員会 副委員長
  • 2021/04 - 現在 JALT SIG Teacher Development Explorations in Teacher Development Reviewer
全件表示
受賞 (1件):
  • 2024/04 - The KOTESOL Proceedings Paper of the Year Award Analyzing the Felt Sense of Writing in English
所属学会 (5件):
American Association for Applied Linguistics (AAAL) ,  Korea TESOL (KOTESOL) ,  TESOL International Association ,  全国語学教育学会 ,  大学英語教育学会
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る