研究者
J-GLOBAL ID:201401001774274604   更新日: 2024年01月30日

ソープ トッド

ソープ トッド | Thorpe Todd
所属機関・部署:
ホームページURL (1件): http://www.jemun.net
研究分野 (1件): 外国語教育
研究キーワード (9件): Problem solving ,  Community Engagement ,  Simulation-based learning ,  アクティブ・ラーニング ,  レゴ®シリアスプレイ® ,  会話分析 ,  コーパス ,  ネゴシエーション ,  模擬国連
競争的資金等の研究課題 (3件):
  • 2016 - 2019 Using Lego Serious Play teaching methodology to enhance communication skills and problem-solving processes for Japanese learners at Model United Nations Conferences
  • 2014 - 2018 Empirically Grounded Training Materials for International Negotiation
  • 2011 - 2013 模擬国連交渉プロセスにおける会話表現分析とコーパスデータベースの構築
論文 (9件):
  • ソープトッド. Innovative Teaching Methods to Integrate and Internationalise Learning Environments at Japanese Universities. 2018. Conference Proceedings. AC 2018 in Prague. 151-157
  • ロバート ダン, カラム アダムソン, ソープ トッド. Using LEGO®︎Serious Play®︎ to Foster Communication in Intercultural English Problem-Solving Discussions. Journal of International Studies. 2017. 2. 41-54
  • ソープトッド. Creativity and collaboration: using CALL to facilitate international collaboration for online journalism at a Model United Nations event. Critical CALL-Proceedings of the 2015 EUROCALL Conference. 2015. 502-506
  • ソープトッド. Improving Online Forums for Pre-Conference Multicultural Collaboration and Communication. HICE 2015 Conference Proceedings. 2015. 431-444
  • ソープトッド. JUEMUN Journalism: Taking Digital Journalism Simulations to a New Level. JALT PanSIG 2015 Conference Proceedings. JALT Publications (全国語学教育学会). 2015. 198-204
もっと見る
MISC (7件):
  • ソープトッド. This research has been supported in part by a research grant from JSPS Grants-in-Aid for Scientific Research No. 16K02866. Good Practice Guide. 2019. 1-22
  • Thorpe Todd. <論文> The Integration of Service Learning into the Curriculum. 渾沌 = Chaos : 近畿大学大学院文芸学研究科紀要. 2014. 11. 104-78
  • Thorpe Todd. Achieving cultural awareness through collaborative ethnography: I spy with my many eyes. 渾沌. 2009. 6. 184-169
  • 倉田 誠, 三村 仁彦, Thorpe Todd. 代行経験から伸ばす海外旅行関連表現とTOEIC[○!R]Testスコア(小中高大を見通した大学英語教育-一貫したカリキュラムを求めて). JACET全国大会要綱. 2007. 46. 162-163
  • 倉田 誠, 藤倉 なおこ, Thorpe Todd. 発音指導から新TOEIC[○!R]テストのリスニングへの対応 : 音声レメディアル授業の一試案(授業力-大学全入時代の大学英語教師). JACET全国大会要綱. 2006. 45. 83-84
もっと見る
書籍 (5件):
  • Journey to Success (Revised Edition)
    桐原書店 2018
  • Experiential learning through Model United Nations simulations project phase 1
    神戸市外国語大学外国学研究所 2010
  • Journey to success : departing for a higher score on the TOEIC test
    桐原書店 2008 ISBN:9784342551604
  • A new threshold for the TOEIC test listening [本体]
    成美堂 2007 ISBN:9784791910403
  • Experiential learning through Model United Nations simulations project phase 2
    神戸市外国語大学外国学研究所
学歴 (2件):
  • 2002 - 2005 バーミンガム大学
  • 1993 - 1997 University of Alberta Secondary Education
学位 (2件):
  • Master of Arts in TESL/TEFL (Birmingham University)
  • B.Ed (Secondary Education) (University of Alberta)
経歴 (1件):
  • 2008/04 - 近畿大学 国際学部
委員歴 (3件):
  • 2016/09 - 現在 Japan English Model United Nations Conference Conference Organizing Committee
  • 2014 - 現在 Asia Community Engagement Conference Conference Organizing Committee
  • 2006/02 - 2018/02 JALT Study Abroad SIG
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る