研究者
J-GLOBAL ID:201501006009509725   更新日: 2024年08月01日

奥原 俊

オクハラ シュン | Okuhara Shun
所属機関・部署:
職名: 講師
ホームページURL (1件): https://shunokuhara.github.io/website/index.html
研究分野 (1件): 知能情報学
研究キーワード (3件): マルチエージェントシステム ,  教育工学 ,  人工知能
競争的資金等の研究課題 (6件):
  • 2022 - 2027 複雑な交渉環境におけるマルチエージェントの創造的な合意形成アルゴリズムの実現
  • 2022 - 2026 適性処遇交互作用を応用した人工知能に支援されたeラーニングシステムの開発
  • 2022 - 2025 大学横断型の学修相談データ活用基盤の構築による情報教育カリキュラムの改善
  • 2022 - 2025 学習者個別の特性と学習状況から学習支援を個別最適化する対話エージェントの開発
  • 2021 - 2025 対話エージェントとダッシュボードを活用した自己調整を促すオンライン学習環境の構築
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論文 (24件):
  • 奥原俊, 伊藤孝行. 事前交渉により交渉順序を調整する自動交渉プロトコル. 人工知能学会論文誌. 2024. 39. 1. B-M24_1
  • 佐久間貴士, 菅原良, 奥原俊, 神崎秀嗣. 教育現場におけるハラスメントに対する制度的対応に関する学術的整理~学校教育現場における,教室授業,オンライン授業,医療教育に着目して~. 国際 ICT 利用研究学会論文誌. 2024. 6. 1. 3-9
  • Rafik Hadfi, Shun Okuhara, Jawad Haqbeen, Sofia Sahab, Susumu Ohnuma, Takayuki Ito. Conversational agents enhance women's contribution in online debates. Scientific Reports. 2023. 13. 1
  • Ryo Sugawara, Shun Okuhara. Practice of group learning using active-learning methods in online lessons. International Journal of Learning Technology. 2023. 9. 2. 112-116
  • Ryo Sugawara, Shun Okuhara. Inferred study habits of students from e-learning: Focusing on increasing test scores in pre-enrollment education. European Journal of Education and Pedagogy. 2023. 4. 3. 31-36
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MISC (3件):
  • 廣瀬, 伸行, 白松, 俊, 奥原, 俊. デザイン学習における学生の学習方略を促すチャットボットの試作と評価. 情報処理学会論文誌教育とコンピュータ(TCE). 2023. 9. 3. 38-58
  • Jawad Ahmad Haqbeen, Takayuki Ito 0001, Sofia Sahab, Rafik Hadfi, Takumi Sato, Shun Okuhara. Meeting the SDGs : Enabling the Goals by Cooperation with Crowd using a Conversational AI Platform. CoRR. 2021. abs/2107.04011
  • Jawad Ahmad Haqbeen, Takayuki Ito, Sofia Sahab, Rafik Hadfi, Shun Okuhara, Nasim Saba, Murataza Hofaini, Umar Baregzai. A Contribution to COVID-19 Prevention through Crowd Collaboration using Conversational AI & Social Platforms. CoRR. 2021. abs/2106.11023
講演・口頭発表等 (10件):
  • Agents that Learn to Vote for a Joint Action Through Multi-Agent Reinforcement Learning.
    (9th International Congress on Advanced Applied Informatics(IIAI-AAI) 2020)
  • Insights from a Large-Scale Discussion on COVID-19 in Collective Intelligence.
    (IEEE/WIC/ACM International Joint Conference on Web Intelligence and Intelligent Agent Technology(WI/IAT) 2020)
  • A Compromising Strategy Based on Constraint Relaxation for Automated Negotiating Agents
    (2021 The 16th Pacific International Conference on Artificial Intelligence (PRICAI 2019) 2019)
  • A Moral-oriented Negotiation based on the Constraint-based Utility Graph Model
    (IJCAI 2019 Workshop onAgent-based Complex Automated Negotiations (ACAN) 2019)
  • A Negotiation Strategy based on Compromising Degree
    (the 20th IEEE/ACIS International Conference on Software Engineering, Artificial Intelligence, Networking and Parallel/Distributed Computing (SNPD 2019) 2019)
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学歴 (2件):
  • 2013 - 2020 国立大学法人名古屋工業大学 大学院工学研究科 博士後期課程 情報工学専攻
  • 2012 - 2013 国立大学法人名古屋工業大学 大学院工学研究科 博士前期課程 産業戦略工学専攻
学位 (1件):
  • 博士(工学) (名古屋工業大学)
経歴 (7件):
  • 2022/03 - 現在 三重大学 大学院工学研究科 講師
  • 2020/12 - 2022/02 京都大学 大学院情報学研究科 社会情報学専攻 特定助教
  • 2020/04 - 2020/12 名古屋工業大学 大学院工学研究科 しくみ領域 特任教員(助教)
  • 2015/10 - 2020/09 名古屋工業大学 コレクティブインテリジェンス研究所 プロジェクト助教
  • 2015/04 - 2020/03 藤田保健衛生大学(現,藤田医科大学) 医療科学部医療経営情報学科 助教
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受賞 (19件):
  • 2023/12 - 第8回 国際ICT利用研究学会全国大会 優秀論文賞 生成AIによる学生向け評価とコメントの限界
  • 2023/11 - The 3rd International Workshop on Democracy and AI (DemocrAI2023) in conjunction with PRICAI 2023 Best Paper Award Investigation of Opinion Changes in Debate Judging Using Agents
  • 2023/09 - The 1st International Conference on ICT Application Research (IAR 2023) IAR 2023 Outstanding Paper Award Examining the Influence of Agents on Human Decision-Making: A Study on Debating AI and Opinion Change
  • 2023/06 - 電子情報通信学会 第2回 合意と共創 研究会 優秀賞 医療現場におけるコミュニケーション分類とLLM応用の可能性
  • 2022/12 - 国際ICT利用研究学会 第7回国際ICT利用研究学会全国大会奨励研究賞 スマートフォン用学習支援ポータルアプリの学習支援機能の実装
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所属学会 (3件):
International Society of the Learning Sciences (ISLS) ,  International Association for Computer and Information Science (ACIS) ,  Institute of Electrical and Electronics Engineers(IEEE)
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