Kawada,Eisuke. The Deformative Flux: A Hermeneutic Approach to Reading the Style of Ernest Hemingway's "Now I Lay Me". Studies in Stylistics (Japan Society of Stylistics). 2018. 64. 1-18
河田 英介. 「アーネスト・ヘミングウェイ-憂鬱は生誕120周年のノーベル賞作家が解決する」. ELLE JAPON. 2018. 2月. 108-108
Kawada Eisuke. "Paris est une fête": Une Memoire de XVIII International Hemingway Conférence. News Letter: The Hemingway Society of Japan. 2018. 75. 11-13
河田 英介. ファム・ファタル、ニュー・ウーマン、あるいはシャネラー--『日はまた昇る』における貴婦人ブレット・アシュレーの肖像. News Letter: The Hemingway Society of Japan. 2018. 75. 9-9
河田英介「英文版『国宝帖』(1910)における岡倉覺三の英語文体とオーサシップへの序説」『Japanese Temples and Their Treasures, 1910 "Part II. Sculpture, Painting and Allied Arts---General Outline" 文体の考察と試訳』林みちこ編 (筑波大学/平成29年度筑波大学芸術系研究・新領域創成プロジェクト報告書、2018年)
筑波大学芸術系林研究室 2018
『ヘミングウェイ大事典』
勉誠出版 2012
講演・口頭発表等 (17件):
(Keynote) Integrating without Diminishing the Polyvalence of Different Worlds :Toward a (Syn-)Aesthetic Moment in Reading Hemingway's Literature
(Keynote Lecture, The First International English Literature and ELT Conference 2019)
Refiguring the Realism of "The Snows of Kilimanjaro"
(XVIII Biennnial International Hemingway Society Conference 2018)
The Stylistic Aesthetics of Ernest Hemingway's Realism in "The Snows of Kilimanjaro"
(An International Symposium at the University of Hamburg: "Dark Modernism: Hemingway to Film Noir---East-West Perspectives" 2018)
The Deforming Gravity: A Stylistic Approach to Ernest Hemingway's "Now I Lay Me"
(筑波大学アメリカ文学会秋季例会 2017)