長野 彩夏, 野中 陽一朗. Character Strengths 活用介入の試み-効果と活用実態に着目して. 日本教育工学会論文誌. 2024. advpub
野中 陽一朗. 時間管理とラーニング・ブリッジングに基づく学生タイプの検討 : 初年次段階の半期経過時点に着目して-Study of Student Types Based on Time Management and Learning Bridging : Focusing on the Semester-long Point in the First-year Phase. 日本教育工学会論文誌 = Japan journal of educational technology / 日本教育工学会 編. 2023. 47. Suppl. 237-240
野中 陽一朗. リアクションペーパー記述に対する自己認識と学習アプローチとの関連 : 授業実践の工夫を反映した1時点の質問紙調査を参照して-Association Between Learners Beliefs About the Purpose of Writing Reaction Paper and Learning Approaches : Referring to a Questionnaire Survey That Reflects the Devise of Instructional Practices. 日本教育工学会論文誌 = Japan journal of educational technology / 日本教育工学会 編. 2022. 46. Suppl. 57-60