研究者
J-GLOBAL ID:201601020735728525   更新日: 2024年03月06日

Davies Huw

デイヴィス ヒュー | Davies Huw
ホームページURL (1件): https://www.researchgate.net/profile/Huw_Davies6
研究分野 (4件): 図書館情報学、人文社会情報学 ,  外国語教育 ,  言語学 ,  教育社会学
研究キーワード (4件): Qualitative Research ,  Grounded Theory ,  Sociology ,  Learner Autonomy
論文 (12件):
  • Jo Mynard, Dominique Vola Ambinintsoa Razafindratsimba, Phillip A. Bennett, Eduardo Castro, Neil Curry, Huw Davies, Yuri Imamura, Satoko Kato, Scott J. Shelton-Strong, Robert Stevenson, et al. Reframing Self-Access: Reviewing the Literature and Updating a Mission Statement for a New Era. Studies in Self-Access Learning Journal. 2022. 13. 1. 31-59
  • Huw Davies. Imagining Fair Language Policies. 2021
  • デイヴィス ヒュー. Imagining Fair Language Policies: A Practice-Related Review of Piller’s Linguistic Diversity and Social Justice. 学習者ディベロップメント研究部会誌. 2021. 5. 136-146
  • How self-access centre staff conceptualise learner autonomy: An analysis of survey data. 神田外語大学紀要. 2021. 33. 167-189
  • Huw Davies, Isra Wongsarnpigoon, Satoko Watkins, Dominique Vola Ambinintsoa, Rumi Terao, Rob Stevenson, Yuri Imamura, Curtis Edlin, Phillip A. Bennett. A Self-Access Center’s Response to COVID-19: Maintaining Stability, Connectivity, Well-being, and Development During a Time of Great Change. Studies in Self-Access Learning Journal. 2020. 11. 3. 135-147
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MISC (3件):
  • Huw Davies, Jo Mynard. Introduction. Studies in Self-Access Learning Journal. 2021. 12. 4. 317-318
  • Huw Davies. Editorial. Relay Journal. 2020. 3. 2. 146-149
  • Huw Davies. Introduction to the Column: Exploring Individual Differences Through Case Studies. Relay Journal. 2019. 2. 1. 102-103
書籍 (1件):
  • Promoting reflection on language learning : lessons from a university setting
    Multilingual Matters 2023 ISBN:9781800415584
講演・口頭発表等 (20件):
  • Shaping self-awareness, introspection and resilience: Why language learners need training in reflective writing
    (The Asian Conference on Language (ACL2022), Tokyo 2022)
  • Fostering sustainable reflective writing: Developing pedagogical materials for self-directed learning
    (HKERA-APERA International Conference 2021, The Chinese University of Hong Kong (Online) 2021)
  • The Importance of Journaling in Self-Access Learning: Encouraging a Learner's Transformative and Critical Reflections
    (Landmarks in SALC Contexts. Thinking Back, Moving Forward. 2021)
  • An Evaluation of an Advisor Professional Development Programme
    (Teacher/Advisor Education for Learner Autonomy, Kanda University of International Studies, Chiba 2019)
  • Using MOOCs in class to meet students' needs and expectations
    (6th Annual Conference on Global Higher Education, Lakeland University, Tokyo 2019)
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学歴 (5件):
  • - 2022 ランカスター大学 教育社会学研究科 博士後期課程 博士後期課程単位取得満期退学
  • 2015 - 2015 The Open University PGCert Online and Distance Education
  • 2012 - 2014 The Open University MEd Applied Linguistics
  • 2010 - 2012 Trinity College London LCTL Diploma TESOL
  • 2001 - 2004 University of Liverpool BA English Language & Literature
経歴 (7件):
  • 2023/04 - 現在 立教大学 外国語教育研究センター設置準備室
  • 2022/04 - 2023/03 昭和女子大学 国際学部 英語コミュニケーション学科
  • 2022/04 - 2023/03 電気通信大学 情報理工学域
  • 2016/04 - 2022/03 神田外語大学 学習者オートノミー教育研究所(RILAE)& セルフアクセスラーニングセンター (SALC) ラーニングアドバイザー
  • 2015/04 - 2016/03 駒澤大學 グローバル・メディア・スタディーズ学部
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委員歴 (3件):
  • 2023/12 - 現在 学習者ディベロップメント研究部会誌 Journal Steering Group
  • 2011 - 現在 全国語学教育学会 学習者ディベロプメント研究部会
  • 2017/04 - 2022/03 自立学習教育研究所
所属学会 (4件):
大学英語教育学会 ,  Japan Association of Self-Access Learning (JASAL) ,  THE JAPAN ASSOCIATION FOR LANGUAGE TEACHING ,  International Sociological Association
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