研究者
J-GLOBAL ID:201701001051524036   更新日: 2024年09月01日

越智 健太郎

オチ ケンタロウ | Ochi Kentaro
所属機関・部署:
職名: 助教
研究分野 (1件): 外国語教育
研究キーワード (4件): Instructed Second Language Acquisition ,  第二言語習得 ,  社会文化理論 ,  応用言語学
競争的資金等の研究課題 (1件):
  • 2019 - 2021 Comparison of face to face and synchronous computer mediated communication
論文 (6件):
  • Kentaro Ochi. Student’s Perception of paperless classroom: A case study of a Japanese IT university campus. The Journal of Teaching English with Technology. 2021. 21. 4. 35-50
  • 越智 健太郎. Systemic theoretical instruction for EFL learners: Improving the accuracy of modal verb use. Sophia Linguistica. 2017. 66. 115-136
  • 越智 健太郎. Effectiveness of dialogue journal writing -Comparison of two classes with different English proficiency levels. 立教女学院短期大学紀要. 2014. 46. 33-50
  • 越智 健太郎. Group Dynamic Assessment -高校の授業における適切なフィードバック-. ARCLE REVIEW. 2013. 7. 34-43
  • 越智 健太郎. Hegemony in Textbooks: Analysis of Characters in Japanese Junior High School Textbooks. Sophia TESOL Forum. 2012. 5. 62-91
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MISC (1件):
  • 越智 健太郎. Second Language Teaching and Learning: A Sociocultural Theory Perspective -A Case of Systemic Theoretical Instruction Using Cognitive Linguistics Account of English Modal Verbs for Japanese University Students. Sophia University (unpublished PhD thesis). 2018
書籍 (6件):
  • EARTHRISE English Logic and Expression III Advanced
    数研出版 2024 ISBN:4410842269
  • EARTHRISE English Logic and Expression III Standard
    数研出版 2024 ISBN:4410842412
  • EARTHRISE English Logic and Expression II Standard
    数研出版 2023 ISBN:4410842366
  • EARTHRISE English Logic and Expression II Advanced
    数研出版 2023 ISBN:4410842218
  • EARTHRISE English Logic and Expression I Standard
    数研出版 2022 ISBN:4410842315
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講演・口頭発表等 (9件):
  • Empowering Nursing Educators to Employ OER Materials in their Language Classrooms
    (第五回JANET学術集会 2023)
  • Comparison of Face to Face and Computer Mediated Interaction
    (JACET 58th International Convention 2019)
  • Investigating the Native Speaker Requirement for University English Teaching Positions in Japan
    (大学英語教育学会第56回国際大会 2017)
  • Systemic Theoretical Instruction: Not for All?
    (全国語学教育学会・第42回年次国際大会教材展示会 2016)
  • Dialogue journal: A means of enhancing student-teacher relationships and the effects on learners’ writing fluency, accuracy, and complexity
    (The 2015 conference of the American Association for Applied Linguistics 2015)
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学歴 (3件):
  • 2013 - 2018 上智大学大学院 外国語学研究科
  • 2010 - 2012 上智大学大学院 外国語学研究科
  • 2002 - 2006 慶応義塾大学 法学部 法律学科
学位 (3件):
  • 学士(法学) (慶應義塾大学)
  • 修士(言語学) (上智大学)
  • 博士(言語学) (上智大学)
経歴 (10件):
  • 2023/04 - 現在 学習院大学 国際社会科学部
  • 2021/04 - 現在 恵泉女学園大学 人文学部 英語コミュニケーション学科 助教
  • 2017/04 - 2021/03 東洋大学 情報連携学部 特別外国語講師
  • 2013/04 - 2018/03 立教女学院短期大学 現代コミュニケーション学部 非常勤講師
  • 2014/04 - 2017/03 上智社会福祉専門学校 介護福祉科 非常勤講師
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所属学会 (4件):
全国看護英語教育学会 ,  大学英語教育学会 ,  全国語学教育学会 ,  American Association for Applied Linguistics
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