研究者
J-GLOBAL ID:201701002064857472   更新日: 2024年10月07日

鳴海 拓志

ナルミ タクジ | Narumi Takuji
所属機関・部署:
職名: 准教授
研究分野 (1件): ヒューマンインタフェース、インタラクション
競争的資金等の研究課題 (31件):
  • 2023 - 2027 メタバースにおける身体リアリティと自己概念の相互作用に関する認知心理学的研究
  • 2023 - 2026 時空間を超えたインフォーマルな技能教育のための技術基盤に関する研究
  • 2023 - 2026 高齢者の身体知覚おける多感覚統合過程とその神経基盤の解明
  • 2022 - 2026 食器型感覚提示デバイスの実現と味覚への他感覚の影響解明による新たな食体験の創出
  • 2022 - 2025 体性感覚の尤度低下手法による視覚-体性感覚統合の制御とリダイレクションへの応用
全件表示
論文 (272件):
  • Takashi Ota, Keigo Matsumoto, Kazuma Aoyama, Tomohiro Amemiya, Takuji Narumi, Hideaki Kuzuoka. ElectricalVRSki: Switching of Ankle Tendon Electrical Stimulation for Dynamic Modulation of Ground Shape Perception. VR Workshops. 2024. 1180-1181
  • Shogo Tachi, Keigo Matsumoto, Maki Ogawa, Ayumu Yamashita, Takuji Narumi, Kaoru Amano. Effects of Transcranial Direct-Current Stimulation on Hand Redirection. VR Workshops. 2024. 1047-1048
  • Takashi Ota, Keigo Matsumoto, Kazuma Aoyama, Tomohiro Amemiya, Takuji Narumi, Hideaki Kuzuoka. Effects of Ankle Tendon Electrical Stimulation on Detection Threshold of Redirected Walking. VR Workshops. 2024. 1001-1002
  • Sota Mizoguchi, Keigo Matsumoto, Takato Mizuho, Takuji Narumi. Effect of Avatar Anthropomorphism on Bodily Awareness and Time Estimation in Virtual Reality. ACM Symposium on Applied Perception 2023. 2023
  • Kota Arai, Yutaro Hirao, Takuji Narumi, Tomohiko Nakamura, Shinnosuke Takamichi, Shigeo Yoshida. TimToShape: Supporting Practice of Musical Instruments by Visualizing Timbre with 2D Shapes based on Crossmodal Correspondences. Proceedings of the 28th International Conference on Intelligent User Interfaces. 2023
もっと見る
MISC (170件):
  • 池田華子, 吉田成朗, 吉田成朗, 新井智大, 鳴海拓志, 鳴海拓志. 加工自己顔へのメイクアップ実施体験-提案されたメイクアップスタイルへの積極的受容促進方法の提案. 日本バーチャルリアリティ学会論文誌(Web). 2021. 26. 1
  • 畑田裕二, 吉田成朗, 吉田成朗, 鳴海拓志, 葛岡英明. 自己アバタの三人称視点操作を用いたself-distancing. 日本バーチャルリアリティ学会論文誌(Web). 2021. 26. 3
  • 高橋希実, 雨宮智浩, 雨宮智浩, 鳴海拓志, 葛岡英明, 葛岡英明, 廣瀬通孝, 青山一真, 青山一真. 足首の腱電気刺激による多方向への身体傾斜感覚提示. 日本バーチャルリアリティ学会大会論文集(CD-ROM). 2021. 26th
  • 郭正雄, 葛岡英明, 吉田成朗, 吉田成朗, 川口一画, 鳴海拓志, 雨宮智浩. 会話エージェントにおける視線とフィラーを組み合わせた非言語的な質問認識開始手法の研究. 日本バーチャルリアリティ学会大会論文集(CD-ROM). 2021. 26th
  • 今野萌音, 吉田成朗, 吉田成朗, 雨宮智浩, 鳴海拓志. 確率共鳴効果を用いた肌触感の感度向上に関する研究. 日本バーチャルリアリティ学会大会論文集(CD-ROM). 2021. 26th
もっと見る
講演・口頭発表等 (250件):
  • Food texture manipulation by face deformation.
    (Special Interest Group on Computer Graphics and Interactive Techniques Conference, SIGGRAPH 2018, Vancouver, BC, Canada, August 12-16, 2018, Posters Proceedings 2018)
  • Transcalibur: dynamic 2D haptic shape illusion of virtual object by weight moving VR controller.
    (Special Interest Group on Computer Graphics and Interactive Techniques Conference, SIGGRAPH 2018, Vancouver, BC, Canada, August 12-16, 2018, Posters Proceedings 2018)
  • Transcalibur: weight moving VR controller for dynamic rendering of 2D shape using haptic shape illusion.
    (Special Interest Group on Computer Graphics and Interactive Techniques Conference, SIGGRAPH 2018, Emerging Technologies, SIGGRAPH 2018, Vancouver, BC, Canada, August 12-16, 2018 2018)
  • Case Study of AR Field Museum for Activating Local Communities.
    (Distributed, Ambient and Pervasive Interactions: Understanding Humans - 6th International Conference, DAPI 2018, Held as Part of HCI International 2018, Las Vegas, NV, USA, July 15-20, 2018, Proceedings, Part I 2018)
  • Basic Study on Creating VR Exhibition Content Archived Under Adverse Conditions.
    (Human Interface and the Management of Information. Information in Applications and Services - 20th International Conference, HIMI 2018, Held as Part of HCI International 2018, Las Vegas, NV, USA, July 15-20, 2018, Proceedings, Part II 2018)
もっと見る
学位 (1件):
  • 博士(工学) (東京大学)
受賞 (47件):
  • 2018 - ナレッジキャピタル Knowledge Innovation Award 5th Silver Prize 時空間さんぽ窓
  • 2018 - 映像情報メディア学会 映像情報メディア学会誌1月号ベストオーサー クロスモーダル知覚のインタフェース応用
  • 2018 - 日本官能評価学会 日本官能評価学会2017年度優秀発表賞 呼吸と連動した後鼻腔経路嗅覚刺激による味覚強度増強効果 -味質による効果の違い-
  • 2018 - SIGGRAPH 2018 Student Research Competition Semi-Finalists Transcalibur: dynamic 2D haptic shape illusion of virtual object by weight moving VR controller
  • 2018 - 日本バーチャルリアリティ学会 日本バーチャルリアリティ学会論文賞 背景移動量操作を利用した視触覚間相互作用生起によるタッチパネルでの擬似触力覚提示
全件表示
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る