研究者
J-GLOBAL ID:201701018394119560   更新日: 2024年04月01日

パーソンズ マーティン

Parsons Martin
所属機関・部署:
職名: 教授
研究分野 (1件): 外国語教育
研究キーワード (5件): Intercultural Understanding and Awareness ,  Telecollaboration ,  Technology in Language Education ,  CLIL(内容言語総合型学習) ,  英語教育
競争的資金等の研究課題 (5件):
  • 2020 - 2021 異文化交流を促進するためのオーディオ/ビデオポッドキャストの開発
  • 2019 - 2020 日本での学習者中心の英語教育のためのデジタルリソース(オーディオ/ビデオポッドキャスト)の価値を探る
  • 2018 - 2019 日本の英語教育における内容ベースのポッドキャスト利用価値の検討
  • 2016 - パーソンズ先生のジュニア英会話教室
  • 2012 - 2015 Assessing the applicability of Content and Language Integrated Learning (CLIL) approaches for curriculum development in Japanese universities
論文 (12件):
  • 異文化間コミュニケーションと英語スキル向上の触媒としての国際仮想交流: 中国と日本. 2023. 31. 2. 29-43
  • パーソンズ マーティン. 異文化交流に従事するための日本人英語学習者のデジタルリテラシープロファイルとニーズの理解に向けて. 阪南論集58巻1号. 2022. 58. 1. 1-12
  • 英語の発音を改善するための手段としてのテレコラボレーションとピアフィードバックの有効性に関する学生の認識. 阪南論集、社会科学編 故岩橋昭廣教授追悼. 2021. 56. 2. 121-133
  • パーソンズ・マーティン. 社会5.0へ:子供向けポッドキャスティング. 阪南論集. 2020. 55. 2. 83-90
  • パーソンズ・マーティン. 日本の英語教育におけるポッドキャストによるデジタル技術の利用拡大の可能性. 阪南論集. 2019. 54. 2. 57-68
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MISC (5件):
  • Garant, M, Parsons, Martin. Teaching with Technology: Transnational Video Podcasting and Peer Feedback between China and Japan. The Language Teacher. 2021. 45. 4. 30-34
  • Parsons Martin, Caldwell Matthew, Matthew Caldwell. Student Attitudes to CLIL Lessons Utilising a Problem-based Approach to English Language Education at University in Japan. 阪南論集. 人文・自然科学編. 2016. 51. 2. 31-47
  • Parsons Martin. 国外研究報告 Policy and Practice in Relation to Second and Foreign Language Acquisition in the EU : Possibilities for Japanese Language Education スペイン : University of the Basque Country, 2014年4月1日~2015年3月31日. 阪南大学産業経済研究所年報. 2016. 44. 30-32
  • Parsons Martin. 国外研修報告 Content and Language Integrated Learning Approaches to Second and Foreign Language Education in the Basque Region of Spain : スペイン:バスク大学,2013年9月1日~9月21日. 阪南大学産業経済研究所年報. 2015. 43. 44-46
  • Parsons Martin. Limiting Teacher Correction to Enhance Student Understanding : The Development of a High School English Composition Class. 人間環境科学. 2003. 12. 215-229
書籍 (6件):
  • Virtual Student Mobility: the case of an action research project between Japan, China, and Spain
    2023 ISBN:9781032431796
  • Second Language Teaching and Learning through Virtual Exchange
    2022 ISBN:9783110727234
  • Cases on Global Innovative Practices for Reforming Education
    IGI Global 2022 ISBN:9781799883104
  • Multimodal Literacies Across Digital Learning Contexts
    Routledge 2021 ISBN:9780367681043
  • 学生の関与を通じて有意義な学習体験を育む
    2020 ISBN:9781799846581
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講演・口頭発表等 (22件):
  • Virtual exchange using multimodal videos as a means of promoting transversal skills in Japanese university students
    (International conference on academic literacies in multilingual contexts: Bridging research evidence and classroom practice 2023)
  • 異文化間の仮想交流における字幕の使用を探る: 日ー中
    (1st International Conference on Didactic Audiovisual Translation and Media Accessibility (TRADIT23) 2023)
  • Linear Study of Online Podcasting Project between China and Japan
    (2022)
  • 共同ビデオ制作プロジェクトにおける異文化間コミュニケーション:日本・中国
    (INPRA9: 異文化語用論とコミュニケーションに関する国際会議 2022)
  • 日本人英語学習者の英語習得を促進し、異文化の理解を高める手段としての仮想交換
    (2022)
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Works (2件):
  • University English Podcast
    パーソンズ・マーティン 2018 - 現在
  • 内容言語統合型学習
    パーソンズ・マーティン 2014 - 現在
学歴 (4件):
  • 2014 - 2015 University of the Basque Country (Spain) Faculty of Letters MA European Master in Multilingualism and Education
  • 1997 - 2000 Sheffield University (UK) Faculty of Social Sciences MA Advanced Japanese Studies
  • 1994 - 1995 La Trobe University (Australia) School of Social Sciences Diploma in Education
  • 1991 - 1993 La Trobe University (Australia) School of Humanities BA
経歴 (2件):
  • 2005/04 - 現在 阪南大学 流通学部 准教授
  • 1996/04 - 2005/03 手塚山中学校高等学校 English English Teacher
所属学会 (4件):
全国語学教育学会 ,  Asia TEFL ,  European Association for Japanese Studies ,  大学英語教育学会
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