研究者
J-GLOBAL ID:201801003764787622   更新日: 2024年01月30日

ブラウン デール

Brown Dale
所属機関・部署:
研究分野 (1件): 外国語教育
研究キーワード (3件): language learning materials ,  collocation ,  vocabulary learning
競争的資金等の研究課題 (2件):
  • 2021 - 2024 Developing an empirically-derived academic phrasebank for L2 undergraduate learners
  • 2018 - 2021 A coverage-based approach to diagnosing English vocabulary targets for Japanese university students
論文 (14件):
  • Jeffrey Stewart, Dale Brown, Phil Bennett, Pablo Robles-García, Claudia H. Sánchez-Gutiérrez, Nausica Marcos Miguel, Joseph P. Vitta, Christopher Nicklin, Tim Stoeckel, Stuart McLean. The contribution of affixes to productive English vocabulary knowledge for Chinese, German and Spanish learners: A comparison. System. 2023. 115. 103035-103035
  • Geoffrey G. Pinchbeck, Dale Brown, Stuart Mclean, Brandon Kramer. Validating word lists that represent learner knowledge in EFL contexts: The impact of the definition of word and the choice of source corpora. System. 2022. 106. 102771-102771
  • Dale Brown. Incidental vocabulary learning in a Japanese university L2-English language classroom over a semester. TESOL Journal. 2021. 12. 4
  • Dale Brown, Jeffrey Stewart, Tim Stoeckel, Stuart McLean. The coming paradigm shift in the use of lexical units. Studies in Second Language Acquisition. 2021. 43. 5. 950-953
  • Dale Brown, Tim Stoeckel, Stuart Mclean, Jeff Stewart. The Most Appropriate Lexical Unit for L2 Vocabulary Research and Pedagogy: A Brief Review of the Evidence. Applied Linguistics. 2020
もっと見る
MISC (8件):
  • ブラウン デール, 家口 美智子, 大藪 加奈, マリー ルイス, 菅野 磨美, 森川 智成, ラナー ジェイコブ. 日本の大学における学部生のアカデミック英語ニーズ調査. 外国語教育フォーラム : 金沢大学外国語教育論集. 2023. 17. 39-56
  • ブラウン デール, 家口 美智子, マリー ルイス, 大藪 加奈. EMI授業履修者の英語習熟度と授業経験の関係について. 外国語教育フォーラム : 金沢大学外国語教育論集. 2022. 16. 17-35
  • ブラウン デール, 大藪 加奈, 家口 美智子, マリー ルイス. 学生から見たEMI授業の難しさ:学内EAPコースのより適切なコース設定を目指す調査から見えること. 外国語教育フォーラム : 金沢大学外国語教育論集. 2021. 15. 21-44
  • ブラウン デール, 家口 美智子, マリー ルイス, 菅野 磨美, 大藪 加奈. 英語による専門科目(EMI)の受講に必要な英語スキルに関する調査--アカデミック英語科目(EAP)の方向性を探る. 外国語教育フォーラム. 2019. 13. 17-40
  • 橋本 将, ブラウン デール, マリー ルイス, 大藪 加奈. 日本の一国立大学における教養教育英語科目成績評価状況の統計的分析:より公正な成績評価を目指して. 外国語教育フォーラム. 2018. 12. 15-32
もっと見る
書籍 (1件):
  • Knowledge of collocations
    Palgrave Macmillan 2014
講演・口頭発表等 (28件):
  • The relationship between productive knowledge of L2 collocations and proficiency in listening, reading, speaking and writing
    (EUROSLA 2023 Conference 2023)
  • The longitudinal development of productive L2 collocation knowledge in a group of Japanese high school learners
    (British Association for Applied Linguistuics 2023 Conference 2023)
  • Lexical profiling Japanese High School English textbooks:: A flemma-based, variable bandwidth approach
    (BAAL Vocabulary SIG 2023 Conference 2023)
  • Lexical profiling TOEIC tests: A flemma-based, variable bandwidth approach
    (MATSDA Conference 2023 2023)
  • Investigating students’ academic English needs at a Japanese university
    (University of St Andrews EAP Conference 2023 2023)
もっと見る
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る