研究者
J-GLOBAL ID:201801009123531898   更新日: 2024年05月05日

ROXANA SANDU

サンドゥ ロクサナ | Sandu Roxana
所属機関・部署:
職名: 講師
研究分野 (3件): 日本語学 ,  外国語教育 ,  言語学
競争的資金等の研究課題 (1件):
  • 2020 - 2022 Verbal communication of emotion in foreign language and intercultural learning
論文 (10件):
  • Soyhan Egitim, Roxana Sandu. Intercultural Language Education Through Leaderful Pedagogy: A Collaborative Autoethnographic Approach. Leaderful Classroom Pedagogy Through an Interdisciplinary Lens. 2023. 159-174
  • Roxana Sandu. Experiential Learning Through Virtual Tours in Times of COVID-19. In: Meiselwitz, G. (eds) Social Computing and Social Media: Applications in Education and Commerce. HCII 2022. Lecture Notes in Computer Science, vol 13316. Springer, Cham. 2022
  • Fritz, Robinson, Sandu, Roxana. Foreign language and intercultural development in the Japanese context - a case study. Language and Intercultural Communication. 2020
  • Birdsell, Brian, Sandu, Roxana. Japanese students' interest in CLIL: The role of individual differences. Asian EFL Journal. 2015. 87
  • Sandu,Roxana. Fostering independent learning through the use of Edmodo and a Self-Access Learning Center. Proceedings of the Asian Conference on Technology in the Classroom 2015 (Kobe, Japan). 2015
もっと見る
MISC (1件):
  • Sandu Roxana. 「ごめんなさい」とそのバリエーションの分析--発話行為理論の観点から. 日本語用論学会大会研究発表論文集. 2008. 4. 55-62
書籍 (1件):
  • The pragmatics of Japanese apologies : on the (non) apologetic functions of gomen, gomen nasai, sumimasen
    2012
講演・口頭発表等 (31件):
  • Patterns of engagement in intercultural communication through a virtual exchange
    (43rd Thailand TESOL International Conference 2024)
  • On Becoming Globally Competent: SDGs and English Learning
    (49th Annual International Conference on Language Teaching and Learning (JALT) 2023)
  • Emotion expressions in intercultural communication
    (CamTESOL 2023)
  • Verbal Expressions of Emotion by EFL Students in an Intercultural Setting
    (3rd Southeast Conference on Education 2023)
  • Experiential learning through virtual tours in times of COVID-19
    (24th International Conference on Human-Computer Interaction 2022)
もっと見る
学歴 (2件):
  • 2008 - 2012 東北大学 国際文化研究科、言語教育体系論講座 博士課程後期3年の課程(国際文化言語論専攻)
  • 2006 - 2008 東北大学 国際文化研究科、言語教育体系論講座 博士課程前期2年の課程(国際文化言語論専攻)
学位 (1件):
  • PhD (International Cultural Studies) (Tohoku University)
経歴 (4件):
  • 2020/09 - 現在 東洋大学 国際観光学部 講師
  • 2016/04 - 2020/08 筑波大学 人文社会系現代語現代文化専攻、グローバルコミュニケーション教育センター 助教
  • 2014 - 2016 弘前大学 人文社会・教育学系、教育推進機構・教養 講師
  • 2012 - 2014 東北大学 国際文化研究科言語教育体系論講座 専門研究員
委員歴 (2件):
  • 2018 - 現在 JALT Intercultural Communication in Language Education SIG Coordinator
  • 2016 - 現在 The International Academic Forum (IAFOR) Senior Reviewer
所属学会 (4件):
International Pragmatics Association (IPrA) ,  The Japan Association for Language Teaching (JALT) ,  異文化教育研究所 ,  異文化コミュニケーション学会
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る