研究者
J-GLOBAL ID:201801011174267960   更新日: 2024年01月30日

丸山 有紀子

Maruyama Yukiko
所属機関・部署:
職名: 教授
研究分野 (2件): 教育工学 ,  ヒューマンインタフェース、インタラクション
研究キーワード (1件): 情報モラル
競争的資金等の研究課題 (3件):
  • 2022 - 2025 グローカル災害データのリアルタイム分析に基づく災害・避難情報提供システム
  • 2018 - 2022 小学校におけるプログラミング教育に対する保護者の意識・態度に関する研究
  • 2015 - 2019 アクティブ・ラーニング導入による学生の主体性獲得プロセスのモデル化に関する研究
論文 (30件):
  • Yukiko Maruyama. Parental involvement at the beginning of programming education. Proceedings of the international conferences on educational technologies 2022 sustainability, technology and education 2022 internet technologies & society 2022 and applied management advances in the 21st century 2022. 2022. 151-155
  • Yukiko Maruyama. What Drives Parents to Participate in Parent-child Collaboration Workshop. Innovate Learning Summit 2021. 2021. 423-427
  • Yukiko Maruyama. Impact of programming workshop on impression regarding computer programming. Proceedings of the 17th international conference on Cognition and exploratory learning in the digital age. 2020. 165-172
  • Yukiko Maruyama. The impact of workshop activities on parents' concerns about computer programming education in elementary school. IADIS International journal on computer science and information systems. 2019. 14. 1. 1-16
  • Yukiko Maruyama. Investigation of mothers’ and fathers’ concerns about programming education in elementary school. ICIC Express Letters, Part B: Applications. 2019. 10. 12. 1085-1092
もっと見る
MISC (23件):
  • Tadanari Taniguchi, Yukiko Maruyama, Daisaku Kurita, Makoto Tanaka. Analysis and classification of university students' educational skills using a computer-assisted web-interviewing questionnaire. Procedia Computer Science. 2018. 126. 2021-2029
  • Yukiko Maruyama. Investigation into Parents' Concerns about the Introduction of Programming Education into Japanese Primary School. Procedia Computer Science. 2018. 126. 1037-1045
  • 北島 良三, 丸山 有紀子, 上村 龍太郎. ニューラルネットワークによるSNSガイドラインの分類. ファジィシステムシンポジウム講演論文集. 2017. 33. 625-628
  • Yukiko Maruyama, Ryozo Kitajima, Ryotaro Kamimura. Examination of social media guidelines at universities in Japan using an artificial neural network. Proceedings of the International Conference on WWW/Internet 2017 and Applied Computing 2017. 2017. 283-288
  • 白澤 秀剛, 丸山 有紀子. 全学向け情報モラル教育の現状とアクティブ・ラーニング導入による教育効果 (人材育成のための授業紹介 : 情報リテラシー教育). 大学教育と情報. 2014. 2014. 1. 22-25
もっと見る
学位 (1件):
  • 博士(理学) (お茶の水女子大学)
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る