SONG Katherine. 日本語話者の英語コミュニケーションにおける日本語使用と会話スタイルの考察. 広島外国語教育研究. 2017. 20. 20. 17-36
SONG Katherine. 英語学習者モデルとしてのScrabble®競技者 : 日本の大学における定期・長期競技者の自立した学習習慣に関する考察. 広島外国語教育研究. 2017. 20. 20. 79-93
Song Katherine. フォーマルな英語E メールライティングの指導. 広島外国語教育研究. 2014. 17. 173-193
Song Katherine, Drummond Hadija. 学生が多様な英語に気付き理解するための支援のあり方. 広島外国語教育研究. 2009. 12. 12. 201-215
MISC (2件):
SONG Katherine. 学生の級友によるフィードバックと自己評価の振り返り. 広島外国語教育研究. 2013. 16. 183-201
Song Katherine. 誤りの気付きとその修正による自立した書き手の育成. 広島外国語教育研究. 2011. 14. 14. 131-149
講演・口頭発表等 (24件):
Benefits of Scrabble Player Community Membership for English Education Majors
(Independent Learning Association Conference 2018)
Exploring Autonomous Learning Behavior of Regular and Long-term Scrabble Players
(JALT2017: Language Teaching in a Global Age: Shaping the Classroom, Shaping the World 2017)
Benefits of Formal Email Writing Lessons in EFL Classes
(LaoTESOL 2017)
Benefits of Formal Email Writing Lessons in EFL Classes
(JALT Teacher Helping Teachers Workshops 2017)
Benefits of Institutional Email Writing Lessons for English Learners
(Applied Linguistics Association of Australia (ALAA) Conference 2016)