研究者
J-GLOBAL ID:201801013294263481   更新日: 2024年11月20日

メイソン シャネン

MASON Shannon
所属機関・部署:
職名: 准教授
ホームページURL (1件): https://linktr.ee/shan__mason
研究分野 (3件): 高等教育学 ,  教育学 ,  外国語教育
研究キーワード (10件): Teacher retention ,  教員の離職 ,  Teacher attrition ,  外国語教育 ,  Foreign language education ,  Academic publishing ,  学術出版 ,  高等教育 ,  Early career researchers ,  Doctoral education
競争的資金等の研究課題 (6件):
  • 2022 - 2026 体育および保健における外国人児童生徒等のインクルーシブ教育の実現に向けたPD
  • 2019 - 2023 A study of the use of Academic Social Networks by researchers in Japan
  • 2019 - 2021 A study of the use of Academic Social Networks by researchers in Japan (科学研究費補助金)
  • 2019 - 2020 Supporting struggling secondary literacy learners: English teachers’ strategies, preparedness and challenges (競争的資金・共同研究)
  • 2019 - 2019 Exploring early career researchers’ research output production for academic and non-academic end users in Australia and Japan (競争的資金・共同研究)
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論文 (59件):
  • Mason, Shannon, Frick, B.L, Castelló, M, Cheng, W, Chong, S.W, Díaz-Villalba, L, García-Morante, M, Kong, M.S, Sakurai, Yusuke, Shojaeian, N, et al. Prominence, promotion and positioning of the “Thesis by Publication” in six countries. Higher Education Policy. 2024
  • Shannon Mason, Liezel Frick, Montserrat Castelló, Wenjuan Cheng, Sin Wang Chong, Laura Díaz Villalba, Marina García-Morante, Ming Sum Kong, Yusuke Sakurai, Rachel Spronken-Smith, et al. What makes a Thesis by Publication? An international study of policy requirements and restrictions. Journal of Higher Education Policy and Management. 2024
  • Shannon Mason, Melissa Bond, Susan F. Ledger. Mothers in doctoral education: Who cares? An ecological-systems analysis of support for PhD mums. Studies in Graduate and Postdoctoral Education. 2024. 15. 3. 364-379
  • メイソン・シャネン, マックチェズニー・カトリーナ. Exclusion through (in)visibility: what parenting-related facilities are evident on Australian a. Higher Education Research & Development. 2024. 43. 3. 720-734
  • 猿渡シャノン, メイソン・シャネン. When 'West' meets 'East': Acculturative strategies in international marriage. 純心人文研究. 2024. 30. 13-30
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MISC (5件):
  • メイソン・シャネン, マーガー・マーガレット. Less ‘prestigious’ journals can contain more diverse research, by citing them we can shape a more just politics of citation. London School of Economics Impact blog. 2021
  • マーガーマーガレット, メイソン・シャネン. Researchers are expected to share their research beyond academia but they need support from universities to do so. London School of Economics Impact Blog. 2020
  • メイソン・シャネン. Publishing during candidature: Advice from candidates to supervisors. Supervising PhDs blog. 2019
  • マーガー・マーガレット, メイソン・シャネン, モリス・ジュリア. Tips for negotiating the peer-reviewed journal publication process as an early-career researcher. London School of Economics Impact Blog. 2018
  • メイソン・シャネン. A PhD by publication is a great way to build your academic profile, but be mindful of its challenges. London School of Economics Impact Blog. 2018
書籍 (7件):
  • Landscapes and Narratives of PhD by Publication (Chapter 10)
    Springer 2022
  • Landscapes and Narratives of PhD by Publication (Chapter 3)
    Springer 2022
  • Towards a Global Core Value System in Doctoral Education (Chapter 10)
    UCL Press 2022
  • Academic Mobility and International Academics (Surviving and Thriving in Academia)
    Emerald Publishing 2022 ISBN:9781801175135
  • Language learning and teaching in Anglophone countries: challenges, policies, ways forward
    Palgrave Macmillan 2021 ISBN:9783030566531
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講演・口頭発表等 (22件):
  • Co-authorship between doctoral researchers and supervisors: a framework for promoting a positive and mutually beneficial experience
    (Macquarie University Co-authoring and collaboration during the PhD symposium 2024)
  • Getting Published: Strategies for Successfully Navigating the Scholarly Publication Journey
    (University of Southern Queensland Research Masterclass 2024)
  • 体育および保健における外国人児童生徒等のインクルーシブ教育の実現に向けて 教員が学ぶべきことは何か?
    (日本体育科教育学会 第29回大会 2024)
  • An Online Resource for Supporting Researchers to Use ResearchGate
    (Japan Journal of Nursing Science Seminar 2023 2023)
  • Doctoral researchers' voices on scholarly publishing and supervisors
    (2023)
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Works (2件):
  • Thesis By Publication
    メイソン・シャネン, チョン・シンワン 2020 - 現在
  • Asobo Manabo: Japanese language games
    メイソン シャネン 2006 -
学歴 (4件):
  • 2012 - 2017 グリフィス大学 語学学部 博士
  • 2005 - 2006 ニューイングランド大学 語学学部 応用言語学修士
  • 1998 - 2001 セントラルクイーンズランド大学 教育 教育学士
  • 1999 - 2000 宮城教育大学 Cultural exchange program
学位 (1件):
  • PhD (Griffith University)
経歴 (7件):
  • 2018/04 - 現在 長崎大学 教育学部
  • 2019/06 - 2022/05 マードック大学、オーストラリア 教育学部 Adjunct Senior Lecturer
  • 2015/04 - 2018/03 長崎県立大学 国際社会学部 国際社会学科
  • 2008/06 - 2015/12 Queensland Department of Education, Australia 高校教員
  • 2007/10 - 2008/03 神戸市外国語大学 Cross-cultural Studies 非常勤講師
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受賞 (7件):
  • 2024/11 - 令和6年度 長崎大学『インパクト論文賞』for "Exclusion through (in)visibility: what parenting-related facilities are evident on Australian and New Zealand university campus maps?"
  • 2024/11 - 令和6年度 長崎大学『インパクト論文賞』for "How motherhood enhances and strains doctoral research/ers"
  • 2020/12 - Edith Cowan University School of Education Research Awards Best paper co-published across institutions
  • 2020/07 - Higher Education Research & Development Society of Australasia, Taylor & Francis / Routledge HERDSA Routledge Reviewer of the Year Award
  • 2019/09 - The Volkswagen Foundation, the Bremen International Graduate School of Social Sciences, the Center for Innovation and Research in Graduate Education (Washington/US) and the University of Bremen Early career researcher travel scholarship
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所属学会 (4件):
Language and Cultures Network for Australian Universities ,  全国語学教育学会 ,  大学英語教育学会 ,  Higher Education Research & Development Society Australasia
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