研究者
J-GLOBAL ID:201801014101085367   更新日: 2020年12月06日

Katherine Thornton

THORNTON Katherine
所属機関・部署:
研究分野 (2件): 外国語教育 ,  英語学
競争的資金等の研究課題 (2件):
  • 2018 - 現在 Language Policy and Practice in non-classroom Language Learning Spaces
  • 2017 - 2020 日本で学ぶ日本語学習者の社会的アイデンティティとことばの獲得と学習者オートノミー
論文 (16件):
  • 学習者の声をもとにした評価方法: 追手門学院大学のセルフアクセスセンターの利用パターンと学習への影響. 基板教育論集. 2019. 6. 57-73
  • Patko, A., Flanagan, A., & Thornton, K. (2018)."Learners about Learning" student conference review. Studies in Self-Access Learning Journal, 9(4), 444-447. Studies in Self-Access Learning Journal, 9 (4), 444-447. 2018. 9. 4. 444-447
  • Flanagan, A., Patko, A., & Thornton, K. (2018). Learners about learning student conference. (2018) Learning Learning, 25(2) 76-79. Retrieved from http://ld-sig.org/wp-content/uploads/2018/11/FlanaganPatkoThornton.pdf. 2018. 25. 2. 76-79
  • Thornton, K. (2018). Language policy in non-classroom language learning spaces. Studies in Self-Access Learning Journal, 9(2), 156-178. Retrieved from https://sisaljournal.org/jun18/thornton. Studies in Self-Access Learning Journal. 2018. 9. 2. 156-178
  • Starting a New Conversation: Using Innovative Approaches to Ensure New Learning. JALT Learner Development SIG. Learning Learning. 2017
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書籍 (4件):
  • Learning space-based initiatives for developing learner autonomy: Design and implementation
    2016
  • Supporting student staff through effective training.
    2015
  • The crucial role of peer-learning in language learning spaces.
    2015
  • Sharing stories of practice in self-access facility design and management.
    2015
講演・口頭発表等 (28件):
  • 日本の社会で生きていくための武器-日本語話者としての私と地域方言
    (日本社会を生きるとは - 言葉とオートノミーと社会的行為主体 シンポジウム 2019)
  • 日本の社会で生きていくための武器-日本語話者としての私と地域方言
    (日本社会を生きるとは - 言葉とオートノミーと社会的行為主体 シンポジウム 2019)
  • Multilingualism in self-access centres: the role of language policy in semi-naturalistic language learning settings.
    (Language, Identity and Education in Multilingual Contexts 2019 Conference 2019)
  • Language policy in self-access centres - facilitating or impeding a translanguaging space?
    (International Conference for Bilingual Learning and Teaching, 2018)
  • Language policy in self-access centres - facilitating or impeding a translanguaging space?
    (International Conference for Bilingual Learning and Teaching, 2018)
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学歴 (4件):
  • 2007 - 2008 University of Leeds
  • 1997 - 2001 University of Nottingham Faculty of Arts Modern European Studies (French, German, History)
  • 2000 - 2000 Universite de Pau
  • 1999 - 2000 Friedrich Schiller Universitaet Jena
経歴 (3件):
  • 2017/04/01 - 現在 追手門学院大学 基盤教育機構 准教授
  • 2013/04 - 2016/03 神田外語大学 English Language Consultancy Centre (ELCC) Program Director (English Cafe at Otemon)
  • 2008/09 - 2013/03 神田外語大学 Self-Access Learning Centre ラーニングアドバイザー講師
委員歴 (7件):
  • 2019/04 - 現在 日本自律学習学会 イベント
  • 2016/04 - 現在 Japan Association of Language Teachers (JALT) Learner Development Special Interest Group, Kansai
  • 2016/04 - 現在 Japan Association of Language Teachers (JALT) Learner Development Special Interest Group, Kansai
  • 2016/04 - 2019/03 Japan Association for Self-Access Learning Membership Chair
  • 2016/04 - 2019/03 日本自律学習学会 会員担当理事
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所属学会 (2件):
日本自律学習学会 ,  Japan Association of Language Teachers (JALT)
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