研究者
J-GLOBAL ID:201801016084089445
更新日: 2024年01月30日
井上 咲希
Inoue Saki
競争的資金等の研究課題 (2件):
- 2019 - 2023 「省察的探究」と「ラウンドテーブル」の融合による高大接続教育モデルの実証研究
- 2020 - 2022 入試区分による学生の学習意欲・学生エンゲージメントの考察ー学習支援との関連-
論文 (4件):
-
井上咲希. Various Roles of an Academic Advisor with the Increasing Needs of Japanese Higher Education. Academic Advising Today. 2018
-
井上咲希. Professional development for language learning advisors. Studies in Self-Access Learning Journal. 2017. 8. 3. 268-273
-
井上咲希. Relationship between Japanese EFL learners’ learning attitude and demotivational factors. Thailand TESOL Journal. 2016. 28. 1. 93-115
-
井上咲希. Comparing teacher-student interactions in content classrooms in a Japanese university. 創価大学大学院紀要. 2014. 36. 481-511
講演・口頭発表等 (7件):
-
コロナ禍でのアカデミック・アドバイジング
(初年次教育実践交流会in北陸 2020)
-
支援者の能力開発-専門職の視点から
(第25回大学教育研究フォーラム 2019)
-
探究的な学びでつくる高大接続プログラムの実践とその考察
(大学教育学会年次大会 2018)
-
Professional Development of Advisors in Language Learning. JASAL annual conference
(JASAL年次大会 2016)
-
Empowering students’ metacognitive awareness through language learning advising
(Thailand TESOL 2016)
もっと見る
所属学会 (3件):
全国語学教育学会
, NACADA
, 大学教育学会
前のページに戻る