Hosoda Masaya. Time course of verbs’ implicit causality during L2 comprehension: An extended replication of Hijikata (2021). Annual Review of English Language Education in Japan (ARELE). 2023. 34. 97-112
Ushiro Yuji, Hosoda Masaya, Mori Yoshinobu, Komuro Ryuya, Nishi Takeru. Quantitative and qualitative effects of the reading goal on the monitoring of global causal coherence in L2 reading. JACET Journal. 2022. 66. 115-133
Hosoda Masaya. Proactive use of verbs’ implicit causality bias for making predictions in Japanese EFL learners. Annual Review of English Language Education in Japan (ARELE). 2021. 32. 17-32
Ushiro Yuji, Ogiso Tomoko, Hosoda Masaya, Nahatame Shingo, Komuro Ryuya, Nishi Takeru. How Japanese EFL readers maintain the local and global coherence of protagonist, intentionality, and causality in narratives: Evidence from eye movements. Annual Review of English Language Education in Japan (ARELE). 2021. 32. 65-80
Ushiro Yuji, Hosoda Masaya, Ogiso Tomoko, Sasaki Yamato, Kamimura Kozo, Komuro, Tatsuya. The relationship between validation and comprehension in L2 readers: A perspective from different dimensions of situation models. JACET Journal. 2021. 65. 125-142
2023/08 - 全国英語教育学会 学会賞 (学術奨励賞) Time course of verbs’ implicit causality during L2 comprehension: An extended replication of Hijikata (2021)
2019/08 - 大学英語教育学会 大学英語教育学会 (JACET) 賞・論文部門
2018/08 - 全国英語教育学会 学会賞(学術奨励賞)
2014/07 - 公益財団法人日本英語検定協会 「英検」研究助成・研究部門 入選
2011/05 - 青山学院大学 学業奨励賞
所属学会 (8件):
北海道英語教育学会
, American Association for Applied Linguistics
, Society for the Scientific Study of Reading
, 小学校英語教育学会
, 日本言語テスト学会
, 関東甲信越英語教育学会
, 大学英語教育学会
, 全国英語教育学会