研究者
J-GLOBAL ID:201801020330619871   更新日: 2024年01月30日

ソロモン ジョシュア・リー

Solomon Joshua Lee
所属機関・部署:
職名: 講師
研究分野 (1件): 地域研究
競争的資金等の研究課題 (1件):
  • 2021 - 2024 津軽地域に伝わる口承物語を大学の英語教育・歴史文化教育に活用するための実証的研究
論文 (7件):
  • Joshua Lee Solomon. Guest Editor’s Introduction: Japanese Imperialism, Modernity, and Korean History. International Journal of Korean History. 2022. 27. 1. 1-10
  • Joshua Lee Solomon. Remnants of Manshūkoku (Manchukuo): Imamura Eiji, Korean Identity under Japanese Imperialism, and Postcolonial Asian Studies. International Journal of Korean History. 2022. 27. 1. 11-44
  • 青森県における「方言文学」の定義改善へ. 弘前大学教養教育開発実践ジャーナル. 2020. 4
  • Tanaka Kathryn M, Solomon Joshua Lee. Guest Editors' Introduction: Spirits and Modern Japanese Literature. JAPANESE STUDIES. 2019. 39. 1. 1-6
  • Solomon Joshua Lee. Fantastic Placeness: Fukushi Kjir's Regionalism and the Vernacular Poetry of Takagi Kyz. JAPANESE STUDIES. 2019. 39. 1. 95-113
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MISC (18件):
  • 片桐早苗, ソロモン・ジョシュア・リー, ヤグノ・ライク, 多田 恵実. オンライン高大連携公開講座『津軽ライフ』地理的空間を超える連携の試み. 2023
  • ソロモン・ジョシュア・リー. 発音中心の指導についての実践報告 シャドゥイングにAI技術を. 2023
  • 多田 恵実, ソロモン・ジョシュア・リー, 片桐早苗, ヤグノ・ライク. 大学の社会貢献のあり方を探る 英語を通じた社会貢献の取り組み. 2023
  • SOLOMON Joshua Lee, 立田夏子. 弘前大学教養教育英語科目におけるカリキュラム改革. 第71回東北・北海道地区大学等 高等・共通教育研究会. 2023
  • Joshua Lee SOLOMON. MyShare: Filling Vocabulary Gaps in Global English Communication. 2022
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書籍 (4件):
  • Tsugaru Life: English Through Local Topics Workbook
    2022
  • Tsugaru life : English through local topics
    弘前大学イングリッシュ・ラウンジ 2021 ISBN:9784600006211
  • 青森の文学世界 : 「北の文脈」を読み直す
    弘前大学出版会 2019 ISBN:9784907192792
  • 寺山修司という疑問符
    弘前大学出版部 2014
講演・口頭発表等 (30件):
  • 無力な父親の心象と「大陸文学」の創出
    (弘前大学国語国文学会 2022)
  • Impotent Fathers and Broken Families in Japanese-Language Manchurian Literature
    (Southwest Conference on Asian Studies 2022)
  • 弘前大学教養教育英語科目におけるカリキュラム改革
    (東北・北海道地区大学等高等・共通教育研究会 2022)
  • Failed Father Figures in Japanese-language Manchurian Literature
    (Japan Premodern, Modern, and Contemporary 2022)
  • Reforming English courses in the liberal arts program: Answering the why and how of this curriculum change
    (Japan Association of College English Teachers 2022)
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