研究者
J-GLOBAL ID:201901010509521060
更新日: 2022年11月08日
タッカー ジェイソンエドワード
Edward Tacker Jason
所属機関・部署:
研究分野 (3件):
教育学
, 文化財科学
, 英語学
研究キーワード (2件):
Virtual Reality, Motivation, Identity
, Technology, ESL, Culture Studies, Psychology
論文 (6件):
-
Jason Tacker. Student Motivation Through Gaming: Games-Based Learning for EFL. Akita English Studies Journal. 2022. 63. 29-37
-
Jason Tacker. Enhancing Online Language Education Through Virtual Reality. Akita Prefectural University Comprehensive Science Education Research Journal. 2022. 23. 49-57
-
Jason Tacker. - Cheating With Smartphones in Japanese EFL Classes. The 40th Thailand Tesol Conference Proceedings 2020. 2020. 41. 9-19
-
Jason Tacker. Does the Long Term Oriented Cultural Dimension in University Have an Impact on a Culture of Student Indulgence?. Akita English Studies Journal. 2018. 59. 23-32
-
TACKER Jason, YAMASAKI Aya. Technology perceptions in the classroom and beyond. 秋田英語英文学 = Akita english studies. 2017. 58. 58. 26-32
もっと見る
講演・口頭発表等 (3件):
-
バーチャルリアリティによるオンライン言語教育の強化
(2021)
-
L2英語教室における学生の文化と動機付けに対するビデオ会議の効果
(JALTCALL 2021)
-
- Cheating With Smartphones in Japanese EFL Classes
(The 40th Thailand Tesol Conference 2020)
Works (1件):
学歴 (2件):
- 2004 - 2006 Saint Cloud State University Graduate School of Teaching ESL/EFL (Teaching English as a Second language
- 1996 - 2003 Saint Cloud State University Department of Social Sciences Undergraduate of Cultural Anthropology
学位 (2件):
- 芸術学修士 - TESOL (セントクラウド州立大学)
- 文系学士 - 文化人类学 (セントクラウド州立大学)
経歴 (4件):
- 2019/04 - 現在 秋田県立大学 総合科学教育研究センター 助教
- 2014/04 - 2019/04 秋田大学 秋田大学院国際資源学部リソース政策と管理部門 助教
- 2010/03 - 2014/04 松山大学 経済学部 講師
- 2007/03 - 2010/04 日本大学 国際関係学部三島校舎 講師
委員歴 (1件):
- 2019/04 - 現在 Japan Association of Language Teachers JALT Membership chair
所属学会 (3件):
Japan Association of Language Teachers (JALT)
, Mixed, Augmented, and Virtual Realities - JALT
, JALT CALL (JALT Computer Assisted Language Learning)
前のページに戻る