研究者
J-GLOBAL ID:201901011291524149   更新日: 2024年10月08日

ミューラー チャールズ

Mueller Charles M
所属機関・部署:
職名: 教授
研究分野 (2件): 英語学 ,  外国語教育
研究キーワード (5件): 宗教言語 ,  前置詞 ,  メタファー ,  認知言語学 ,  第二言語習得
競争的資金等の研究課題 (2件):
  • 2021 - 2024 A New Frequency-Based Account of Common English Prepositions and Their Acquisition by Japanese Learners
  • 2016 - 2021 宗教言説にみるグローバル化の影響および宗教間の平和的対話構築の可能性
論文 (33件):
  • Charles M. Mueller, Stephen Pihlaja, Peter Richardson. A mental spaces analysis of religious identity discourse. Review of Cognitive Linguistics. 2023
  • ミューラー、チャールズ. "Symbols and icons in Buddhist worship" in The Routledge Handbook of Language and Religion. 2023
  • ミューラー チャールズ, 長島 美織. Paths to the Buddhist priesthood: A qualitative study of Kōyasan priests. 2023. 70. 2. 263-282
  • Mueller, Charles MRichardson, PeterKheovichai, BarameeNagashima, Miori. A corpus-based comparison of modality in evangelical Christian and Zen Buddhist books. Interdisciplinary Journal of Research on Religion. 2022. 18
  • Talking about oneself: Effects of personalized prompts on L2 learners' speech. 2022. 5. 2. 344-363
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MISC (1件):
  • Peter Richardson, Charles M. Mueller, Stephen Pihlaja. Cognitive linguistics and religious language: An introduction. Cognitive Linguistics and Religious Language: An Introduction. 2021. 1-163
書籍 (7件):
  • Cognitive linguistics and religious language: An introduction
    Routledge 2021 ISBN:9780367484613
  • Smiles of the Baby Buddha
    創作と批評社 1999
  • Encyclopaedia of Korea
    The Australian National University 1999
  • 禪家龜鑑
    大韓佛敎 曹溪宗 1995
  • 南山
    仏土社 1994
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講演・口頭発表等 (11件):
  • Using mental spaces to analyse religious identity constructions
    (2024)
  • Personification as a metaphor for teleological reasoning in Buddhist and Christian texts
    (2022)
  • Metaphor and SLA: Teaching the Motivations Behind Metaphors to Facilitate Vocabulary Learning
    (JALT Hokkaido 2020 Winter Language Teaching Conference 2020)
  • Effects of Willingness to Communicate on EFL students’ online chat experiences
    (Individual Differences in Second Language Learning and Teaching II: The Individual and the Context, State University of Applied Sciences, Konin, Poland 2018)
  • An experimental investigation of the Homonym Association Technique, a new mnemonic technique for learning L2 vocabulary
    (Exploring Areas of ESP Research, Seoul National University 2017)
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学歴 (1件):
  • 2006 - 2012 メリーランド大学大学院 言語文学文化学部 第二言語習得博士課程
学位 (1件):
  • 博士
経歴 (2件):
  • 2013/04 - 現在 藤女子大学 英語文化学科
  • 2004/08 - 2013/03 George Washington University English for Academic Purposes
所属学会 (1件):
全国語学教育学会
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