研究者
J-GLOBAL ID:201901012888154748
更新日: 2024年04月22日
べー シュウキー
BEH SIEWKEE
所属機関・部署:
研究分野 (2件):
教育社会学
, 教科教育学、初等中等教育学
研究キーワード (3件):
タスク・ベース
, 外国語教育
, 比較教育
競争的資金等の研究課題 (2件):
- 2022 - 2026 日本の英語教育におけるタスクベースの言語指導の推進に向けた教育効果の実証研究
- 2023 - 2026 小学校英語教員養成の国際比較ーEFL環境におけるESL的教育の可能性
論文 (16件):
-
Developing EFL Speaking Skills and Learner Autonomy through Self-Regulation in a University Seminar Course. 長崎大学大学院多文化社会学研究科・多文化社会学部『多文化社会研究』. 2024. 10. 1-28
-
CUTRONE Pino, BEH Siewkee. The Effects of Task-Based Instruction on Japanese EFL Learners' Communicative Confidence and Willingness to Communicate. International Journal of TESOL Studies. 2024
-
カトロニーピノ, べー・シュウキー. Assessing EFL Classes in Japanese Universities during the Covid 19 Pandemic. 日本「アジア英語」学会 第 48 回全国大会 予稿集. 2022
-
カトローニ ピノ, ベー シュウキー. An Exploratory Study Examining the Impact of the Covid-19 Pandemic on Japanese EFL University Students. アジア英語研究. 2022. 24. 25-63
-
カトローニ ピノ, ベー シュウキー. EFL Teachers’ Perceptions of the Shift from the Classroom to Online Instruction in Japanese Universities. 長崎大学大学院多文化社会学研究科・多文化社会学部『多文化社会研究』. 2021. 7. 1. 1-21
もっと見る
書籍 (6件):
-
教育課程論・教育評価論
ミネルヴァ書房 2022 ISBN:9784623092864
-
比較教育学原論
協同出版 2019 ISBN:9784319003402
-
Welcome to Kyushu, Japan : a task-based approach to EFL learning using AUTHENTIC dialogues
松柏社 2014 ISBN:9784881987025
-
Let's keep it real : welcome to Kyushu, Japan : a task-based approach to EFL learning using AUTHENTIC dialogues
Shohakusha 2013 ISBN:9784881986806
-
東アジア新時代の日本の教育 : 中国との対話
京都大学学術出版会 2012 ISBN:9784876982110
もっと見る
講演・口頭発表等 (12件):
-
Empowering Student Teachers in Taiwan: A Task-Based Workshop for Boosting EFL Oral Skills
(International Symposium on English Teaching, National Taitung University, Taitung, Taiwan 2024)
-
English Educational Policy in Taiwan: Focusing on Teacher Training Program
(13TH BIENNIAL CONFERENCE OF COMPARATIVE EDUCATION SOCIETY OF ASIA CESA 2023 in HIROSHIMA, JAPAN 2023)
-
English Teaching in Japan: Focusing on Increasing Student Interaction
(International Symposium on English Teaching, National Taitung University, Taitung, Taiwan (Online) 2023)
-
Using Self-Assessment to Enhance L2 WTC in the Japanese EFL University Context
(50th National Conference of the Japanese Association for Asian Englishes 2022)
-
Towards a Task-Based Approach in Japanese University EFL Communication Classes
(International Symposium on English Teaching, National Taitung University, Taitung, Taiwan (Online) 2022)
もっと見る
学位 (1件):
経歴 (1件):
- 2023/04 - 現在 大阪大谷大学 教育学部 准教授
前のページに戻る