研究者
J-GLOBAL ID:201901012888154748   更新日: 2024年04月22日

べー シュウキー

BEH SIEWKEE
所属機関・部署:
研究分野 (2件): 教育社会学 ,  教科教育学、初等中等教育学
研究キーワード (3件): タスク・ベース ,  外国語教育 ,  比較教育
競争的資金等の研究課題 (2件):
  • 2022 - 2026 日本の英語教育におけるタスクベースの言語指導の推進に向けた教育効果の実証研究
  • 2023 - 2026 小学校英語教員養成の国際比較ーEFL環境におけるESL的教育の可能性
論文 (16件):
  • Developing EFL Speaking Skills and Learner Autonomy through Self-Regulation in a University Seminar Course. 長崎大学大学院多文化社会学研究科・多文化社会学部『多文化社会研究』. 2024. 10. 1-28
  • CUTRONE Pino, BEH Siewkee. The Effects of Task-Based Instruction on Japanese EFL Learners' Communicative Confidence and Willingness to Communicate. International Journal of TESOL Studies. 2024
  • カトロニーピノ, べー・シュウキー. Assessing EFL Classes in Japanese Universities during the Covid 19 Pandemic. 日本「アジア英語」学会 第 48 回全国大会 予稿集. 2022
  • カトローニ ピノ, ベー シュウキー. An Exploratory Study Examining the Impact of the Covid-19 Pandemic on Japanese EFL University Students. アジア英語研究. 2022. 24. 25-63
  • カトローニ ピノ, ベー シュウキー. EFL Teachers’ Perceptions of the Shift from the Classroom to Online Instruction in Japanese Universities. 長崎大学大学院多文化社会学研究科・多文化社会学部『多文化社会研究』. 2021. 7. 1. 1-21
もっと見る
書籍 (6件):
  • 教育課程論・教育評価論
    ミネルヴァ書房 2022 ISBN:9784623092864
  • 比較教育学原論
    協同出版 2019 ISBN:9784319003402
  • Welcome to Kyushu, Japan : a task-based approach to EFL learning using AUTHENTIC dialogues
    松柏社 2014 ISBN:9784881987025
  • Let's keep it real : welcome to Kyushu, Japan : a task-based approach to EFL learning using AUTHENTIC dialogues
    Shohakusha 2013 ISBN:9784881986806
  • 東アジア新時代の日本の教育 : 中国との対話
    京都大学学術出版会 2012 ISBN:9784876982110
もっと見る
講演・口頭発表等 (12件):
  • Empowering Student Teachers in Taiwan: A Task-Based Workshop for Boosting EFL Oral Skills
    (International Symposium on English Teaching, National Taitung University, Taitung, Taiwan 2024)
  • English Educational Policy in Taiwan: Focusing on Teacher Training Program
    (13TH BIENNIAL CONFERENCE OF COMPARATIVE EDUCATION SOCIETY OF ASIA CESA 2023 in HIROSHIMA, JAPAN 2023)
  • English Teaching in Japan: Focusing on Increasing Student Interaction
    (International Symposium on English Teaching, National Taitung University, Taitung, Taiwan (Online) 2023)
  • Using Self-Assessment to Enhance L2 WTC in the Japanese EFL University Context
    (50th National Conference of the Japanese Association for Asian Englishes 2022)
  • Towards a Task-Based Approach in Japanese University EFL Communication Classes
    (International Symposium on English Teaching, National Taitung University, Taitung, Taiwan (Online) 2022)
もっと見る
学位 (1件):
  • 修士(教育) (京都大学)
経歴 (1件):
  • 2023/04 - 現在 大阪大谷大学 教育学部 准教授
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る