研究者
J-GLOBAL ID:201901012936020155
更新日: 2023年11月03日
キャロル ショウナ
Carroll Shawna M.
所属機関・部署:
職名:
准教授
研究キーワード (6件):
反抑圧的な教育
, 反抑圧的な GCE
, 重要なリテラシーとリテラシーエンゲージメント
, 異文化理解
, LGBTQX とジェンダーな「不平等の平等」
, 教育における社会問題
論文 (15件):
-
Daniela Bascuñán, Shawna M. Carroll, Mark Sinke, Jean-Paul Restoule. Teaching as Trespass: Avoiding Places of Innocence. Equity & Excellence in Education. 2023. 56. 3. 337-351
-
Shawna M. Carroll. Anti-oppressive global citizenship education in English language teaching: a three-pillar approach. International Journal of Qualitative Studies in Education. 2023
-
佐々木 新, 大守伊織, キャロル・ショウナ. The Effect of a Film Viewing Intervention Added to Lectures to Improve University Students’ Attitudes toward Sexual and Gender Minorities. 2023. 28. 2. 71-85
-
Shawna M. Carroll. “Language lives in our bodies not just in our heads”: Embodied reading and becoming beyond the molar. Canadian Modern Language Review. 2022. 78. 4. 326-343
-
Shawna M. Carroll. 小学校英語教科書の分析: 異文化理解のための反抑圧的視点. 岡山大学教師教育開発センター紀要. 2022. 12. 165-180
もっと見る
書籍 (2件):
-
Troubling Truth and Reconciliation in Canadian Education: Critical Perspectives
University of Alberta Press 2022 ISBN:1772126004
-
Negotiating subjectivities through literature: Anticolonial counternarrative fiction book clubs and their possibilities
https://tspace.library.utoronto.ca/bitstream/1807/95767/1/Carroll_Shawna_M_201906_PhD_thesis.pdf 2019
学歴 (4件):
- 2013 - 2019 トロント大学オンタリオ教育研究所 カリキュラム、教育、学習 博士
- 2010 - 2011 トロント大学オンタリオ教育研究所 カリキュラム、教育、学習 修士
- 2005 - 2010 ウイルフリッド・ローリア大学 現代、地理 学術学士
- 2005 - 2010 ニピシング大学 教育学部 教育学士
学位 (4件):
- 学術学士 (ウイルフリッド・ローリア大学)
- 教育学士 (ニピシング大学 )
- 修士 (トロント大学オンタリオ教育研究所)
- 博士 (トロント大学オンタリオ教育研究所)
前のページに戻る