研究者
J-GLOBAL ID:201901019626709018
更新日: 2024年05月21日
カトローニ ピノ
Cutrone Pino
研究キーワード (4件):
談話分析
, 社会言語学
, 応用言語学/TESOL
, 異文化語用論
競争的資金等の研究課題 (2件):
- 2022 - 2026 日本の英語教育におけるタスクベースの言語指導の推進に向けた教育効果の実証研究
- 2015 - 2019 日本人英語学習者における聞き手語用論的能力の発達メカニズム
論文 (47件):
-
カトローニ ピノ, ベー シュウキー. The Effects of Task-Based Instruction on Japanese EFL Learners’ Communicative Confidence and Willingness to Communicate. International Journal of TESOL Studies. 2024. 6. 1. 15-33
-
カトローニ ピノ, ベー シュウキー. 大学セミナーコースでの自己規制を通じてEFLスピーキングスキルと学習者の自主性を開発する. 研究紀要長崎大学多文化社会学部. 2024. 10. 1. 1-28
-
Cutrone, P, Collins, B, Nishikawa, M, Datzman, B. Examining Japanese EFL University Students’ Speaking Confidence and Perceptions of Satisfaction in a Reading and Discussion Course. 研究紀要長崎大学多文化社会学部. 2023. 9. 1. 1-29
-
Nishikawa, M., Benom, C, Cupchak, D, Cutrone, P, Collins, B, Datzman, B, Hiroe, A, Lucas, S., Moji, K, Nishihara, T, Kyaw Oo, M, Sullivan, S. A., Tada, A, et al. Investigating Japanese EFL University Students’ Needs, Motivations and Perceptions of The KEY Program. 研究紀要長崎大学多文化社会学部. 2023. 9. 1. 337-361
-
カトローニ ピノ, ベー シュウキー. Using Self-Assessment to Enhance L2 WTC in the Japanese EFL University Context. のための会議議事録 日本「アジア英語」学会の50回全国大会. 2022. 16-23
もっと見る
MISC (1件):
-
カトローニ ピノ, CUTRONE Pino. Not all dictionaries are created equal: Some considerations towards improving the effectiveness of dictionary use in EFL. 2009
書籍 (13件):
-
Book Chapter: Investigating the Effects of Short-Term Study Abroad on the Listenership of Japanese EFL University Students. In Takeda, L. & Okuguri, M. (Eds.) A Pragmatic Approach to English Language Teaching and Production (pp. 33-60).
Kazama Shobo 2019
-
Better Health, Better Life
Kinseido 2019
-
Book Chapter: Adopting a Task-Based Approach to Address ELT Issues in Japan. In Program Book & Selected Papers from the Twenty-sixth International Symposium on English Teaching (pp. 150-159).
English Teachers' Association - Republic of China: Crane Publishing 2017
-
Part of Book Section (Section 1: Natural Conversation): The explicit teaching of backchannel behavior to Japanese EFL/ESL learners. In Tatsuki, D. & Fujimoto, D. (Eds.) Pragmatics Resource Series: Back to Basics: Filling in the Gaps in Pragmatics Teaching
Japan Association for Language Teaching, Pragmatics Special Interest Group 2016
-
Book Chapter: Towards a pedagogical framework to develop the listenership of Japanese EFL/ESL learners. In Gesuato, S., Bianchi, F. & Cheng, W. (Eds.) Teaching, Learning and Investigating Pragmatics: Principles, Methods and Practices
Cambridge Scholars Publishing 2015
もっと見る
講演・口頭発表等 (43件):
-
Bridging the Gap: Putting Theory into Action for Effective Communication in Japanese EFL Students
(JACET SLA SIG 2024)
-
The Effectiveness of Task-Based Language Teaching on Japanese EFL University Students’ Oral Proficiency
(アジアにおけるタスクベースの言語教育2024 2024)
-
台湾の学生教師に力を与える: EFL の口頭スキルを向上させるためのタスクベースのワークショップ
(英語教育に関する国際シンポジウム 2024)
-
パネル: 高等教育における ESL 教育に対する AI/ChatGPT の影響
(2023 ミネソタ英語学習者教育 (MELed) カンファレンス 2023)
-
タスクベースのアプローチを使用して日本のEFL/ESL大学生の口頭スキルを向上させる
(2023 ミネソタ英語学習者教育 (MELed) カンファレンス 2023)
もっと見る
学歴 (3件):
- 2006 - 2011 レディング大学大学院 文学と言語 異文化語用論 博士課程修了
- 2000 - 2003 レスター大学大学院 (University of Leicester) 教育学部 言語教育研究科応用言語学と TESOL, 修士課程修了
- 1993 - 1997 ウィ二ペグ大学 社会学部 卒業
経歴 (4件):
- 2014/04 - 現在 長崎大学 多文化社会学部 准教授
- 2012/04 - 2013/03 長崎大学 言語教育研究センター 助教
- 2005/04 - 2012/03 長崎県立大学 講師
- 2003/04 - 2005/03 長崎外国語短期大学 講師
委員歴 (2件):
- 2019/07 - 現在 International Journal of TESOL Studies Editorial Board
- 2014/09 - 現在 TESOL International Journal Journal Editorial Board
受賞 (1件):
- 2022/09 - JACET (日本応用言語学会) 2022年度 大学英語教育学会褒賞(学会優秀賞) Investigating the Effects of Short-Term Study Abroad on the Listenership of Japanese EFL University Students
前のページに戻る