研究者
J-GLOBAL ID:202001002739543125   更新日: 2024年01月30日

中野 悠稀

ナカノ ユウキ | Nakano Yuki
所属機関・部署:
職名: 特任講師
研究キーワード (5件): 実行機能 ,  バイリンガリズム ,  心理言語学 ,  言語習得 ,  言語学
競争的資金等の研究課題 (1件):
  • 2019 - 2023 日英継続バイリンガルの談話能力の発達ー国際バカロレア校生徒のナラティヴ研究
論文 (5件):
  • Nakano, Y, Mishina-Mori, S. An examination of the effect of input quality on subject realization in Japanese-English bilingual children. Proceedings of the International Symposium on Monolingual and Bilingual Speech. 2019. 86-92
  • Mishina-Mori, S, Nakano, Y, Yujobo, Y.J. Conceptual transfer in connecting events in Japanese-English bilingual teenagers’ narratives. Proceedings of the International Symposium on Monolingual and Bilingual Speech 2019. 2019. 80-85
  • 中野 悠稀. 日英同時バイリンガル児の主語項選択における言語間相互作用 : インプットの質的側面が与える効果の検証. Studies in language sciences : journal of the Japanese Society for Language Sciences. 2019. 18. 67-98
  • Mishina-Mori, S, Nagai, Y, Yujobo, Y.J. Cross-linguistic Influence in the Use of Referring Expressions in School-age Japanese-English Bilinguals. Proceedings of the 42nd Annual Boston University Conference on Language Development. 2018. 546-557
  • Mishina-Mori, S, Nagai, Y, Yujobo, Y.J. Referent Introduction and Maintenance in the English Narratives of Monolingual and Bilingual Children. Intercultural Communication Review. 2018. 16. 5-16
講演・口頭発表等 (8件):
  • 日英成人バイリンガルにおける前方照応の解釈-言語学、言語処理アプローチに基づくバイリンガル固有の言語行動の検証-
    (第1言語としてのバイリンガリズム研究会 第20回研究会 2019)
  • Referent re-introduction in bilingual narratives: Is it more vulnerable to cross-linguistic influence?
    (The 12th International Symposium on Bilingualism 2019)
  • Telling stories in the socially non-dominant language-An analysis of referring expressions among Japanese-English simultaneous and successive bilinguals
    (The Japanese Society for Language Sciences 20th Annual International Conference 2018)
  • Discursive transfer in connecting events in Japanese/English bilingual children’s narratives
    (The 10th Linguapax Asia International Symposium 2018)
  • Referential Expressions in the Narratives of Japanese/English School-age Simultaneous Bilinguals
    (Second Language Research Forum 2017 2017)
もっと見る
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る