研究者
J-GLOBAL ID:202001010210374100   更新日: 2024年12月12日

釣井 千恵

ツリイ チエ | TSURII Chie
所属機関・部署:
職名: 准教授
研究分野 (2件): 教育社会学 ,  外国語教育
競争的資金等の研究課題 (1件):
  • 2011 - 2013 習熟度が異なる学習者混在クラスにおけるWBT学習支援システムが及ぼす効果の研究
論文 (25件):
  • 釣井千恵. テキストマイニングを用いた「英語村」に対する インターネット上の口コミ分析. 人間文化研究. 2023. 18. 21-50
  • 釣 井 千 恵, 吉 田 恵 子, 斉 藤 倫子, ワーグナー・エイドリアン. 学習者の英語学習における苦手意識の変化 -多読データを用いた一考察-. 人間文化研究. 2022. 16. 263-295
  • Chie TSURII. Twitter Posts on English Language Learning in Japan: Attitudes Towards Neitibu (‘Native Speakers’). 2022. 16. 1-38
  • Head, E, Tsurii, C. Book review and critical dialogue about The Making of Monolingual Japan: Language Ideology and Japanese Modernity (Heinrich, 2012). The Learner Development Journal Issue 5: Engaging with the Multilingual Turn for Learner Development: Practices, Issues, Discourses, and Theorisations. 2021. 125-135
  • Chie TSURII. How 'Native Speakerism' Manifests in Japanese University Prospectuses. 人間文化研究. 2019. 11. 1-42
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MISC (3件):
  • 倉本 充子, 西田 晴美, 釣井 千恵, Hawthorne Timothy Floyd. 授業内シャドーイング訓練を活かすテキストの活用法<株式会社三修社企画>. JACET全国大会要綱. 2014. 53. 70-70
  • 吉田 晴世, 横川 博一, 吉田 信介, 倉本 充子, 釣井 千恵, 山科 美和子. 眼球運動データから日本人英語学習者の文理解プロセスを探る(英語教育の到達目標-その基準を求めて-). JACET全国大会要綱. 2005. 44. 202-203
  • Carroll Michael, 釣井 千恵. カリキュラム改革に向けて : 桃山学院大学における予備調査プロジェクトの試み(「国際語」としての英語-その教育目標と基準-). JACET全国大会要綱. 2004. 43. 198-199
書籍 (9件):
  • シャドーイングでスキルアップーVOA Learning Englishでいまを読むー
    三修社 2024 ISBN:9784384335316
  • VOAラーニングイングリッシュで世界を読む
    三修社 2018 ISBN:9784384334760
  • 英単語運用力判定ソフトを使った語彙指導
    大修館書店 2014 ISBN:9784469245875
  • 今を読み解くVOAスペシャルイングリッシュ
    2014 ISBN:9784384334395
  • 『第二言語における語彙処理と文処理のインターフェイス:日本人英語学習者への実証研究』平成19年度-平成21年度科学研究費補助金<基盤研究(C)> 研究成果報告書 課題番号:19520532
    2010
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講演・口頭発表等 (30件):
  • A critical exploration of the invisible curriculum in English immersion villages
    (Culture, Language & International Education Research Network (CLIER) Seminar, At: Canterbury Christ Church University, Rf33 and online. 2024)
  • Reinforcement of systemic inequality as hidden curriculum with cosmetic diversity in the programme of English Village
    (Culture, Language & International Education Research (CLIER) research seminar: 'Sorting the puzzles of researching and writing about marginalised voices’ Faculty of Arts, Humanities & Education, Canterbury Christ Church University, Canterbury Campus, Rf31 and online. 2024)
  • ER program for the development of reading fluency of Japanese EFL learners
    (Extensive Reading World Congress 6, Denpasar, Bali, Indonesia 2023)
  • Negotiating Learner Autonomy in a Native-Speakerized Nation
    (Learner Development SIG Forum, at PanSIG 2021, Online ZOOM session, May 15, 2021 2021)
  • How Native Speakerism in ELT is Re-constructed: Analysis of Discourse on English Language Teaching/Learning.
    (Culture, Language & International Education Research (CLIER), Visiting Scholar Paper, at Canterbury Christ Church University, Canterbury, the UK. 2019)
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学位 (3件):
  • Master of Research in Educational and Social Research (University of London)
  • MA in TEFL/TESL (University of Birmingham)
  • 文学修士 (桃山学院大学)
経歴 (11件):
  • 2015/04 - 現在 桃山学院大学 国際教養学部 准教授
  • 2019/04 - 2020/03 カンタベリークライストチャーチ大学(英国) Visiting Scholar
  • 2014/04 - 2015/03 桃山学院大学 外国語教育センター 契約教員
  • 2010/04 - 2014/03 関西学院大学 国際学部 専任講師
  • 2005/04 - 2010/03 大阪府立大学 非常勤講師
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委員歴 (2件):
  • 2023/07 - The Japan Association for Language Teaching (JALT) Global Englishes SIG: Japanese language publications officer
  • 2019/04 - 2022/03 大学英語教育学会(JACET) 関西支部 研究企画委員
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