研究者
J-GLOBAL ID:202101018983184375   更新日: 2024年10月08日

Singh Mahendra

シング マヘンデラ | Singh Mahendra
所属機関・部署:
職名: 准教授
研究分野 (3件): 経営学 ,  経営学 ,  経営学
研究キーワード (4件): デジタルビジネス ,  e-ビジネス ,  経営戦略 ,  国際経営
論文 (13件):
  • シング マヘンデラ. Exploration of Showrooming Customer Guilt in India and Japan. Journal of Global Management (Accepted for publication). 2025
  • シング マヘンデラ. Service Quality and Customer Satisfaction of Service Robots in the Restaurants in India and Japan. Communications in Computer and Information Science (Springer publisher: Accepted for publication). 2024
  • Singh Mahendra. Information Forwarding User Behavior on Social Networking Services: A Comparative Study in India and Japan. Journal of Social Media Marketing. 2024. 3. 1. 22-34
  • シング マヘンデラ. Perceived Fairness of Dynamic Pricing in Airline and Ride-sharing Business. Journal of Global Management. 2024. 3. 87-97
  • What Drives E-Book Usage: Comparative Study between Paper based Books and E-Books. International Journal of Business and Information. 2018. 13. 4. 505-534
もっと見る
書籍 (1件):
  • Information Systems for Sustainable Business
    KDP Publishing 2022
講演・口頭発表等 (9件):
  • A Comparative Study on Impulsive Buying Behavior on Live Streaming Commerce
    (国際戦略経営研究学会、東京 2024)
  • Exploration of the post-purchase customer guilt related to showrooming
    (European Decision Sciences Institute Conference (EDSI 2024), Venice, Italy 2024)
  • Service Quality and Customer Satisfaction of Service Robots in the Restaurants in India and Japan
    (International Conference for Information Systems and Design (ICID-2024), Tokyo, Japan 2024)
  • COVID-19 impact on adoption of online education (Management, Organizations, and Strategies during and beyond the Time of the Coronavirus Pandemic): Panel Discussion
    (国際戦略経営研究学会2020(オンライン開催) 2020)
  • Effect of Long Tail and Trust on Customer Motivations behind Online Shopping
    (Pacific Asia Conference on Information Systems (PACIS 2017), Langkawi, Malaysia 2017)
もっと見る
学歴 (3件):
  • 2014 - 2017 横浜国立大学 国際社会科学府 経営学専攻
  • 2003 - 2005 国際大学 国際経営学研究科 国際経営学専攻
  • 1993 - 1998 インド工科大学 建築学科
学位 (3件):
  • 学士 (インド工科大学)
  • 修士(経営学) (国際大学)
  • 博士(経営学) (横浜国立大学)
経歴 (2件):
  • 2020/04 - 中央大学国際経営学部 准教授
  • 2019/04 - 2020/03 中央大学国際経営学部 特任准教授
受賞 (1件):
  • 2020/12 - PAJAIS Highly Cited Article How Long Tail and Trust Affect Online Shopping Behavior: An Extension to UTAUT2 Framework
所属学会 (5件):
国際戦略経営研究学会 ,  Association for Information Systems ,  Association of Information Systems ,  Pacific Asia Conference on Information Systems ,  Decision Sciences Institute
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る