研究者
J-GLOBAL ID:202201002765116990   更新日: 2024年04月04日

フィーアルディ カリファトゥロー

フィーアルディ カリファトゥロー | Fielardh Khalifatulloh
所属機関・部署:
職名: 研究助教(特任)
研究分野 (2件): 科学教育 ,  科学教育
研究キーワード (3件): 生物教育 ,  理科教育 ,  ESD
論文 (3件):
  • Hana Rožman, Khalifatulloh Fiel’ardh, Milena Košak Babuder, Karmen Javornik, Hiroki Fujii, Gregor Torkar. Teacher Education for Sustainable Development: Curriculum Analysis of two Study Programmes at The Faculty of Education, University of Ljubljana. Sodobna Pedagogika. 2023. 74. 140. 140
  • Khalifatulloh Fiel'ardh, Hana Rozman, Gregor Torkar, Hiroki Fujii. Sustainable Development Goals in Teacher Education: Comparing Syllabi in a Japanese and a Slovenian University. Frontier. 2023. 2023. 8
  • Khalifatulloh Fiel'ardh Indra Fardhani, Hiroki Fujii. Integrating Perspectives from Education for Sustainable Development to Foster Plant Awareness among Trainee Science Teachers: A Mixed Methods Study. Sustainability. 2023. 15(9). 7395
MISC (5件):
  • Curriculum Development of Japanese Elementary School Science Regarding Biodiversity Conservation Focusing on Alien Species. 2024
  • Forest Fires, Animal Sacrifices, and School Garden: Local Contexts at the Intersection of Sustainability and Implemented Science Curriculum in Indonesia. 2024
  • The Asian Framework of Teacher Education for Climate Action [Dissemination Guide]. 2024
  • The Asian Framework of Teacher Education for Climate Action [Executive Summary]. 2024
  • Fostering Future Thinking using Climate Action Simulation. Okayama University ESD Promotion Centre. (Eds.). Promoting teacher education for climate change education through collaboration between Asian centres of excellence for education for sustainable development (ATECCE) - Project interim report. 2022
講演・口頭発表等 (16件):
  • Teaching Invasive Species through Drawing: A Case Study from Japan
    (International Conference of 7th Festival “KO UČIM, GRADIM” (“TO TEACH IS TO BUILD”) 2023)
  • 「未来像を予測して計画を立てる力」 の育成をめざした気候変動教育の授業実践 -中学校理科第3学年「自然と人間」の単元において-
    (日本理科教育学会第73回高知大会 2023年9月)
  • 小学校理科における 外来生物の授業開発 ーニジマスを題材としてー
    (日本理科教育学会第73回高知大会 2023年9月)
  • 「最強」の外来種を想像する中学校理科授業の考案
    (日本理科教育学会 中国支部大会2022年 2022)
  • Biodiversity Education as a Gateway to Climate Change Education
    (Kyoto University International Symposium 2022 on Education and Research in Global Environmental Studies in Asia 2022)
もっと見る
学歴 (4件):
  • 2021 - 現在 岡山大学 大学院社会文化科学研究科
  • 2015 - 2017 群馬大学 大学院教育学研究科 理科教育学科
  • 2013 - 2015 群馬大学 教育学部 理科教育講座
  • 2009 - 2013 インドネシア教育大学 数学自然科学教育学部 生物教育学科
学位 (1件):
  • 教育学博士 (岡山大学)
経歴 (1件):
  • 2022/04 - 現在 岡山大学 大学院教育学研究科 ESD協働推進室 研究助教(特任)
受賞 (1件):
  • 2022/07 - 優秀発表賞 東アジア理科教育学会
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る