研究者
J-GLOBAL ID:202201013138756942   更新日: 2024年02月01日

李 智恩

イ ジウン | LEE JIEUN
所属機関・部署:
職名: 助教
競争的資金等の研究課題 (3件):
  • 2022 - 2025 歩行者の過剰な信頼感を抑制する自動運転車の情報提示インタフェース開発
  • 2022 - 2023 Supporting Advanced activities of Key yoUng researchers FY2022
  • 2022 - 2023 自動運転との共生:テキストマイニングを用いた交通システムの検討
論文 (20件):
  • Rattawut Vongvit, Jieun Lee, Makoto Itoh, Seul Chan Lee. Meta-Trend of Trust Factors in Autonomous Vehicles. 14th International Conference on Automotive User Interfaces and Interactive Vehicular Applications. 2022
  • Linda Miller, Jasmin Leitner, Johannes Kraus, Jieun Lee, Tatsuru Daimon, Satoshi Kitazaki, Martin Baumann. Time to Arrival as Predictor for Uncertainty and Cooperative Driving Decisions in Highly Automated Driving. 2022 IEEE Intelligent Vehicles Symposium (IV). 2022
  • Shelby K. Long, Jieun Lee, Yusuke Yamani, James Unverricht, Makoto Itoh. Does automation trust evolve from a leap of faith? An analysis using a reprogrammed pasteurizer simulation task. Applied Ergonomics. 2022. 100. 103674-103674
  • Yichen Dong, Sakura Akahoshi, Jieun Lee, Yuchi Saito, Makoto Itoh. Modeling user requirements for driver-vehicle interaction system in China. Ergonomics In Design. 2022
  • Jieun Lee, Yusuke Yamani, Shelby K. Long, James Unverricht, Makoto Itoh. Revisiting human-machine trust: a replication study of Muir and Moray (1996) using a simulated pasteurizer plant task. Ergonomics. 2021. 64. 9. 1132-1145
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講演・口頭発表等 (13件):
  • Vehicle Behaviour + External Human-Machine Interface = ?: Investigating Impacts of Implicit and Explicit Cues from Automated Vehicles in Japanese Parking Areas
    (1st International Conference on Hybrid Societies 2023)
  • Influence of Demographic Factors and Automobile Brands on the Structure of Initial Trust in Driving Automation
    (Transportation Research Board 102nd Annual Meeting 2023 2023)
  • 自動車の前方路面描画システムが対自転車の出会い頭事故低減に与える効果 -ヒヤリハット事象の下での自転車の安全マージンの可視化-
    (第31回 交通・物流部門大会(TRANSLOG2022) 2022)
  • 自動車の自動速度制御装置が対自転車の出会い頭事故の低減に与える効果
    (第31回 交通・物流部門大会(TRANSLOG2022) 2022)
  • How can driving automation technologies empower disabled drivers?
    (Human factors breakout session, SIP-adus Workshop 2022 2022)
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学歴 (3件):
  • 2017 - 2020 筑波大学 システム情報工学研究科 リスク工学専攻
  • 2015 - 2017 筑波大学 システム情報工学研究科 リスク工学専攻
  • 2010 - 2015 筑波大学 情報学群情報科学類
経歴 (4件):
  • 2022/10 - 現在 岡山大学 学術研究院自然科学学域 助教
  • 2022/09 - 現在 慶應義塾大学先導研究センター モビリティカルチャー研究センター 共同研究員
  • 2021/07 - 2022/09 筑波大学 システム情報系 助教
  • 2020/10 - 2022/08 慶應義塾大学 理工学研究科 特任助教
委員歴 (2件):
  • 2022/02 - 2022/09 14th International ACM Conference on Automotive User Interfaces and Interactive Vehicular Applications Online Experience Chair
  • 2022/07 - 2022/08 日本人間工学会 第63回大会 実行委員
受賞 (4件):
  • 2021/03 - 自動車技術会 大学院研究奨励賞
  • 2020/10 - IEEE Systems, Man and Cybernetics Society Best Student Conference Paper Award
  • 2015/11 - IEEE Industrial Electronics Society Best Presentation Recognition
  • 2015/03 - 筑波大学大学院システム情報工学研究科リスク工学専攻 優秀賞
所属学会 (4件):
日本人間工学会 ,  自動車技術会 ,  Human Factors and Ergonomics Society ,  Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE)
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