研究者
J-GLOBAL ID:202301002363458735
更新日: 2024年11月25日
アンドリアリニアイナ ファナンテナナ リアナスア
Andriariniaina Fanantenana Rianasoa
所属機関・部署:
職名:
助教
研究キーワード (4件):
開発
, マダガスカル
, 教育
, 学校から仕事への移行
競争的資金等の研究課題 (3件):
- 2024 - 2028 ケニアの新教育制度下における低学費私立学校の役割と展望-人々の生活に着目して-
- 2024 - 2025 アフリカにおける教育の成果としてのディーセント・シティズンとディーセント・ワークの再考ーマダガスカルの事例
- 2023 - 2025 The pathway from education to work in Africa: the case of Madagascar
論文 (7件):
-
Fanantenana Rianasoa Andriariniaina, Nobuhide Sawamura. Community Involvement in School Management in Madagascar: Government Policies and School Practices. Journal of Kyosei Studies. 2024. 8. 184-199
-
Fanantenana Rianasoa Andriariniaina, Nobuhide Sawamura, Harinosy Ratompomalala. Learning with Limited Resources under the COVID-19 Pandemic: Focusing on the Daily life of Teacher training students in Madagascar. CICE Series 7 Group C : Teachers’ Use of Digital Pedagogy under COVID-19. 2023
-
Fanantenana Rianasoa Andriariniaina. Parental involvement in school to work transition in rural Madagascar: focusing on parents’ expectations of education outcomes. Journal of Kyosei Studies. 2022. 6. 1-22
-
Fanantenana Rianasoa Andriariniaina, Harinosy Ratompomalala, Nobuhide Sawamura. Exploring the Changes Brought by Emergency Distance Education in Malagasy Universities: Disparities Under COVID-19 at a Teacher Training Institution. Africa Educational Research Journal. 2021. 12. 85-98
-
Fanantenana Rianasoa Andriariniaina, Nobuhide Sawamura. Investigating School to Work Transition in Rural Madagascar: Upper Secondary School Students' Career Plans and Their Decision Patterns. Journal of International Development Studies. 2021. 30. 2. 113-127
もっと見る
書籍 (4件):
-
SDGs時代にみる教育の普遍化と格差-各国の事例と国際比較から読み解く-
明石書店 2023
-
SDGs時代にみる教育の普遍化と格差-各国の事例と国際比較から読み解く-
明石書店 2023
-
コロナ禍の世界の学校はどう向き合ったのか-子ども・保護者・学校・教育行政に迫る
東洋館出版社 2022
-
発展途上国の困難な状況にある子どもの教育-難民・障害・貧困をめぐるフィールド研究
明石書店 2019
講演・口頭発表等 (33件):
-
マダガスカルの学校運営におけるコミュニティ参加-政府の政策と学校の実践-
(アフリカ教育学会第33 回大会 2024)
-
School Management and Community Involvement in Madagascar: Focusing on Transparency and Equity
(33rd Japan Society for Africa Educational Research Conference 2024)
-
Exploring Parental Involvement in Students’ Career Planning in Madagascar: The Case of Public High Schools in the Central Highlands
(13th Biennial Conference of Comparative Education Society of Asia 2023)
-
Parental Involvement in Malagasy Students’ Career Planning: The Case of Public High Schools in Urban and Suburban Settings
(34th Japan Society for International Development Annual Conference 2023)
-
Young People’s Pathway to Work in Rural Madagascar: Focusing on Further Education, Training, and Employment of Secondary School Leavers
(32nd Japan Society for Africa Educational Research Conference 2023)
もっと見る
学歴 (4件):
- 2019 - 2022 大阪大学 大学院人間科学研究科
- 2017 - 2019 大阪大学 大学院人間科学研究科
- 2011 - 2015 University of Antananarivo - Faculté de Droit, d'Economie, de Gestion et de Sociologie Management Department
- 2011 - 2014 University of Antananarivo - Faculté des Lettres et Sciences Humaines Anglophone Studies Department
学位 (4件):
- 博士(人間科学) (大阪大学)
- 修士(人間科学) (大阪大学)
- 学士(文学) (アンタナナリボ大学)
- 学士(経営学) (アンタナナリボ大学)
経歴 (3件):
- 2023/04 - 現在 大阪大学 大学院人間科学研究科 助教
- 2023/01 - 2023/03 大阪大学 大学院人間科学研究科 特任研助教
- 2022/04 - 2022/12 大阪大学 大学院人間科学研究科 特任研究員
委員歴 (6件):
受賞 (1件):
- 2021/04 - アフリカ教育学会第27回大会 優秀研究発表賞
所属学会 (5件):
共生学会
, 日本アフリカ学会
, Comparative and International Education Society
, 国際開発学会
, アフリカ教育学会
前のページに戻る