千田 沙也加. ポル・ポト政権期後カンボジアにおける「労働」の意味 : 初等教育カリキュラムと地方都市の教員経験者及び元児童にみられる差異に注目して-The Meaning of "Labor" After Pol Pot's Regime in Cambodia : The Differences Among the Elementary School Curriculum, Teachers and Ex-Students. 比較教育学研究 = Comparative education / 日本比較教育学会紀要編集委員会 編. 2020. 60. 69-91
千田, 沙也加. カンボジアにおける凄惨な過去の継承に関する予備的考察 : 教師教育者の経験と語りから-A Pilot Study of the Inherited Tragic Past in Cambodia : Analysis of Teacher Educators’ Experience and Narrative. 愛知工業大学研究報告 = Bulletin of Aichi Institute of Technology. 2022. 57. 21-30
千田 沙也加. ポル・ポト政権期後のカンボジアにおける国民教育像 : 機関紙『カンプチア』にみられる教育言説の分析から-The Image of National Education in Cambodia after the Pol.Pot Regime : The Analysis of the Discourse of Education Published in the "Kampuchea". 名古屋大学大学院教育発達科学研究科紀要. 教育科学 = Bulletin of the Graduate School of Education and Human Development. Educational sciences. 2017. 64. 2. 175-191,193