研究者
J-GLOBAL ID:202301011486869038   更新日: 2024年04月16日

堀口 優子

ホリグチ ユウコ | Horiguchi Yuko
所属機関・部署:
職名: 特任准教授
研究キーワード (3件): TESOL ,  Academic Debate ,  Systemic Functional Linguistics
論文 (7件):
  • 堀口優子. 一般教養英語授業における協働学習の試み. 津田塾大学紀要. 2023. 55
  • 小林, ゆみ, 市川, ゆりえ, 小田, 登志子, 堀口, 優子. コロナ禍の体験はどのように生かされたのか : 一般教養英語の場合 : 研究ノート-How the COVID-19 pandemic impacted face-to-face general English courses : Note. 人文自然科学論集 = The Journal of Humanities and Natural Sciences. 2023. 152. 159-188
  • 市川, ゆりえ, 小田, 登志子, 小林, かおる, エリック, シワック, ステファニー, トゥンチャイ, 堀口, 優子. 一般教養英語科目における遠隔授業 : 2020 年度教育現場の記録およびコロナ禍後への学び : 研究ノート-Remote teaching for General Education English courses in 2020 and hints for teaching post-pandemic : Note. 人文自然科学論集 = The Journal of Humanities and Natural Sciences. 2021. 148. 148. 195-229
  • 堀口, 優子, 高橋, 博. What's in a Nominal? Introducing Nominalizations in College Writing Class. 津田塾大学紀要 = Journal of Tsuda College. 2016. 48. 103-116
  • Sosa, Miguel, Horiguchi, Yuko. Academic Debate, the Ii-toko-dori Way. 語学研究 = ICU Language Research Bulletin. 2015. 29. 1-14
もっと見る
MISC (7件):
  • Yuko Horiguchi. Debate as a Catalyst for L2 Writing Development:. JACET 61st International Convention. 2022
  • Yuko Horiguchi. Reading to Learn: A Case of Extensive Reading as a Locus of Multimodal Learning. Jaal in JACET. 2020
  • Yuko Horiguchi. Don’t Smack in the Face - a sequel to academic debate. JACET 55th International Convention. 2016
  • Takahashi,Hiroshi, Horiguchi,Yuko. Bring Your Own Books : On the Benefits of Incorporating Quasi-Extensive Reading in a College Academic Reading Course(Intercultural Communicative Competence and English Language Education in a Globalized World) :. 2015. 54. 38-39
  • Horiguchi,Yuko, Takahashi,Hiroshi. Introducing Nominalization in a Writing Class(Fostering English Communicative Competence for Peace and Friendship) :. 2014. 53. 102
もっと見る
学歴 (2件):
  • 上智大学 外国語学部 BA
  • コロンビア大学大学院 ティーチャーズカレッジ MA
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る