川口 俊明, 松尾 剛, 礒部 年晃, 樋口 裕介. 項目反応理論と潜在クラス成長分析による自治体学力調査の再分析 算数・数学の学力格差とその変容-Reanalysis of Local Authority Achievement Test with IRT and LCGA : Trends of Mathematics Achievement Score Gap. 日本テスト学会誌 = Japanese journal for research on testing. 2019. 15. 1. 122-134
礒部, 年晃. 学び続ける教員の育成を目指した教員育成指標モデルの開発に関する研究-Development study of a teacher upbringing index model aiming at upbringing of the teacher who keeps learning. 福岡教育大学紀要. 第四分冊, 教職科編 = Bulletin of University of Teacher Education Fukuoka. Part IV, Education and psychology. 2018. 67. 257-268
川口, 俊明, 松尾, 剛, 礒部, 年晃, 樋口, 裕介. 自治体学力調査の再分析-Reanalysis of Local Student Achievement Test. 福岡教育大学紀要. 第四分冊, 教職科編 = Bulletin of University of Teacher Education Fukuoka. Part IV, Education and psychology. 2017. 66. 1-13