研究者
J-GLOBAL ID:200901002050997872   更新日: 2020年08月31日

TIMOTHY GREER

グリア ティモシー | TIMOTHY GREER
所属機関・部署:
職名: 教授
研究キーワード (2件): 会話分析 ,  Conversation Analysis
競争的資金等の研究課題 (4件):
  • 2017 - 2020 Interactional Engagement in EFL Oral Proficiency Testing
  • 2012 - 2015 留学生の授業外第二言語使用-会話分析の観点から-
  • 2006 - 会話分析から見た英語初心者の相互行為現象
  • 2005 - 大学導入教育における英語スタディ・スキルズ育成のためのカリキュラムおよび教材開発
論文 (30件):
  • GREER TIMOTHY. "And boys wore gakuran": Mot juste formulations as recalibration repair in bilingual interaction. 多原語・多文化研究. 2018. 24. 1. 26-47
  • GREER TIMOTHY. Learning to say grace. Social Interaction:Video-bases Studies of Human Sociality. 2018. 1. 1
  • GREER TIMOTHY. Naming an activity: Arriving at recognitionals in team-teacher planning talk. Journal of Pragmatics. 2018. 126. 52-67
  • GREER TIMOTHY. Interactional competence in Japanese as an additional language: An overview. Interactional competence in Japanese as an additional language (Pragmatics & Interaction Series). 2017. 4. 369-407
  • GREER TIMOTHY. Learning to Say Grace. Social Interaction: Video-based Studies of Human Sociality. 2017. 1. 1
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MISC (6件):
  • Tim Greer. Scandinavian bilingual and L2 interaction: A view from afar. International Journal of Bilingualism. 2013. 17. 2. 237-244
  • グリア ティモシー ショーン. Part Asian 100% Hapa. 多言語・多文化研究. 2006. 12 1 103-105
  • Greer Timothy Sean. Dangerous English: Swearwords, taboo language and the EFL learner. Irwin, M., (ed.) The English You Didn’t Learn in School. Hokkaido University: Language and Culture Studies Series 43. 2001. , 7月26日
  • Greer Timothy Sean. Authentic or Contrived? An analysis of the rhetorical discourse features evident in written texts used in a beginning ESL class. The Journal of Otaru Junior College. 2001. XXX.1, 15-28
  • Greer Timothy Sean. Bilingual Education Programs: A comparison of three classroom models. The Journal of Otaru Junior College. 2000. XXIX.1, 27-37
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書籍 (22件):
  • Conversation Analytic Perspectives on English Language Learning, Teaching and Testing in Global Contexts
    Multilingual Matters 2019
  • Hapa Japan
    Kaya Press 2017
  • 英語百科
    大修館 2017
  • Japan Journal of Multilingualism and Multiculturalism
    JALT Bilingualism SIG 2017
  • Interactional Competence in Japanese as an Additional Language
    National Foreign Language Resource Center 2017
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講演・口頭発表等 (66件):
  • Rater understandings of rubrics for assessing L2 interactional competence: A comparative study of study of CA- and non-CA-formulated performance descriptors.
    (米国応用言語学研究会 2019)
  • Assessing engagement in EFL oral tests
    (全国語学教育学会全体会議 2018)
  • Aligning, disaligning and misaligning with a telling
    (Australasian Institute for Ethnomethodology and Conversation Analysis 2018)
  • "Wait, what?" (re)initiating repair on a trouble source
    (全国語学教育学会全体大会議 2018)
  • Pre-emptive self-reformulation in homestay dinner-table talk
    (JALT Study Abroad SIG Conference 2018)
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学歴 (1件):
  • - 1998 オーストラリア・南クィーンズランド大学 教育修士課程修了
学位 (2件):
  • MASTER OF EDUCATION (南クィーンズランド大学)
  • DOCTOR OF EDUCATION (南クィーンズランド大学)
委員歴 (3件):
  • 全国語学教育学会(JALT)語用論研究会 HP編集長
  • 全国語学教育学会(JALT)バイリンガリズム研究会 HP編集長
  • 全国語学教育学会(JALT)語用論研究会 研究会長
所属学会 (3件):
エスノメソドロジー・会話分析研究会 ,  International Pragmatics Association ,  全国語学教育学会(JALT)
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