石原堅司, 西納春雄, 時岡ゆかり, 吉村俊子. 大学生の英語力調査-1994年度と2008年度を比較して-What Has Happened in the English-Language Classroom?Declines in college students,English ability. 同志社大学言語文化学会. 2010. 13. 1. 55-67
Effective Use of CALL in the EFL Context. (産研叢書33)語学教育におけるCALLの活用法について. 2010. 1-10
Tokioka Yukari. The Effects of Feedback on Errors and Reading Activities on Improving Beginners’ Grammatical Knowledge. 大阪産業大学論集 人文・社会科学編. 2008. 4. 4. 53-63
時岡 ゆかり. Grammar Learning through Fluency-First Instruction and Form-Focused Instruction. 大阪産業大学論集 人文・社会科学編. 2008. 3. 3. 1-10
時岡 ゆかり, トキオカ ユカリ, Yukari TOKIOKA. The Influence of Communication-Oriented Instruction in Accordance with the Course of Study on Fluency and Vocabulary. 大阪産業大学論集 人文・社会科学編. 2008. 2. 2. 1-10