研究者
J-GLOBAL ID:200901020061083188   更新日: 2020年07月28日

上原 渉

ウエハラ ワタル | Uehara Wataru
所属機関・部署:
職名: 准教授
研究分野 (1件): 商学
研究キーワード (2件): ブランド論 ,  マーケティング
競争的資金等の研究課題 (5件):
  • 2015 - 現在 マーケティング機能の分散と調整に関する研究
  • 2008 - 現在 日本企業におけるマーケティング部門の影響力
  • 2006 - 現在 ブランド評価に対する社会的要因の影響
  • 2004 - 現在 国際広告の標準化
  • 2019 - 2022 アジア新興国の現地法人におけるマーケティング組織の構築
論文 (25件):
  • Uehara, W, N. Assarut. Foreign food consumption as an extraordinary experience: A comparative study on the perceived value of Japanese and Thai consumers (共著). TOURISM: An International Interdisciplinary Journal. 2020. 68. 2. 120-129
  • Furue, N, Aziz, Y. A, Mori, K, Hermawan, A. A, Assarut, N, Uehara, W, Washida, Y. Low-Risk Innovative Ideas with High Self-Confidence: Innovation Process Characteristics in ASEAN Countries (共著). International Journal of Innovation and Technology Management. 2020. 17. 2
  • 上原 渉. ポリモルフィック・マーケティング:情報通信技術による価値創出へのアプローチ. マーケティング・ジャーナル. 2017. 37. 1. 5-21
  • Fukutomi, G, Y. Yamashita, W. Uehara, H. Fukuchi, M. Sasaki. Dysfunction from Focusing on Overseas Business (共著). GSTF Journal on Business Review. 2017. 5. 1. 28-37
  • Sasaki, M, Y. Yamashita, Y. Washida, W. Uehara, G. Fukutomi, H. Fukuchi. Managing foreign subsidiaries in emerging countries: Are they different from Western subsidiaries? (共著). Proceedings of the 17th Academy of Marketing Science World Marketing Congress. 2014. 240-240
もっと見る
書籍 (10件):
  • 新興国市場と日本企業
    同友館 2018 ISBN:9784496053672
  • 新興国の経済発展とメガシティ
    東京大学出版会 2016 ISBN:9784130651547
  • Marketing Challenges in a Turbulent Business Environment
    Springer International Publishing 2015 ISBN:9783319194271
  • Marketing Dynamism & Sustainability: Things Change, Things Stay the Same
    Springer International Publishing 2014 ISBN:9783319109114
  • Proceedings of the 2010 Academy of Marketing Science (AMS) Annual Conference
    Springer International Publishing 2014 ISBN:9783319117966
もっと見る
講演・口頭発表等 (18件):
  • Foreign Food Consumption as an Extraordinary Experience: A Comparative Study on the Perceived Value of Japanese and Thai Consumers
    (International Tourism Conference Dubrovnik 2019)
  • 非日常経験としての外国料理の消費
    (日本マーケティング・サイエンス学会 第105回研究大会 2019)
  • ポリモルフィック・マーケティング: 多型化する市場とマーケティング
    (日本マーケティング学会リサーチプロジェクト合同研究会 2019)
  • 日本企業の現地法人の諸課題:タイの事例
    (第7回マーケティングカンファレンス2018 2018)
  • Metrics-driven Climate and Metrics-based Marketing Control Process
    (Association of Marketing Theory and Practice Annual Meeting 2018 2018)
もっと見る
学歴 (3件):
  • 2005 - 2008 一橋大学 商学研究科 市場・金融専攻
  • 2003 - 2005 一橋大学 商学研究科 市場・金融専攻
  • - 2002 一橋大学 商学部 商学科
学位 (2件):
  • 博士(商学) (一橋大学)
  • 修士(商学) (一橋大学)
経歴 (4件):
  • 2018/04/01 - 現在 一橋大学 准教授
  • 2012/10/01 - 2018/03/31 一橋大学 准教授
  • 2011/04/01 - 2012/09/30 一橋大学 講師
  • 2008/04/01 - 2011/03/31 武蔵野大学 講師
受賞 (2件):
  • 2018/01 - International Marketing Trends Congress Marketing Trends Awards
  • 2014/07 - Taylor and Francis Taylor and Francis Best Conference Paper Award Do Foreign Creative Industry Products Contribute to the Promotion of Products Imported from the Same Country? Case of Japanese and Korean Products in Emerging Economies
所属学会 (6件):
Academy of Marketing Science ,  American Marketing Association ,  日本広告学会 ,  組織学会 ,  日本商業学会 ,  日本マーケティング・サイエンス学会
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る