研究者
J-GLOBAL ID:200901027166424732   更新日: 2024年01月30日

SHERWOOD COLLINS WILLIAM

コリンズ ウィリアム | Collins Sherwood William
所属機関・部署:
研究分野 (1件): 言語学
競争的資金等の研究課題 (5件):
  • 2020 - 2023 CLIL的方法と3ラウンドの理論に基づく動画教材の作成と評価体系の構築
  • 2017 - 2023 3ラウンドの理論に基づく教材開発と評価システムの構築
  • 2013 - 2017 3 ラウンド・システムを活用した学習者オートノミーの育成に関する実証的研究
  • -
  • -
論文 (17件):
  • Examining Japanese EFL University Students’ Speaking Self-Confidence and Perceptions of Satisfaction in a Reading and Discussion Course. 多文化社会研究紀要. 2023. 9. 1-29
  • William Collins. Meaningful Experiences: Universal Themes and Quotes in Reflective Storytelling. Proceedings of The 5th World Conference on Future of Education. 2022
  • William COLLINS. Impenetrable Eyes, Stealth and Surveillance: A Corpus Stylistic Study of Salient Adjectives in William Faulkner’s The Hamlet. Studies in Linguistics and Literature. 2021. 5. 4. p94-p94
  • ウィリアム・コリンズ. ウィリアム・フォークナーの『サンクチュアリ』におけるマインド・スタイルのコーパス・スタイリスティックな研究. 長崎大学言語教育研究センター論集. 2021. 9. 73-91
  • William Collins. Black Fraternization And Fettered Gods: Human Vanity, Perception And The Natural World In Hardy's "Return of The Native". International Journal of Arts & Sciences. 2020. 12. 01. 1-14
もっと見る
MISC (16件):
  • コリンズ ウイリアム, ブリガンティ ジェームス, ルーズベルト リュック. 詩を利用した英語学習と学生の英語表現力との関係について. 長崎大学大学教育機能開発センター紀要. 2012. 3. 37-42
  • COLLINS William, OGASAWARA Shinji, BRIGANTI James. A Comparative Study of Metaphor Usage in American and Japanese Political Reporting. 比較文化研究. 2012. 100. 147-158
  • William Collins. “An Integrated-Skills Approach to Vocabulary-Learning”. 大学教育機能開発センター紀要. 2010. 01. 1. 25-34
  • William Collins. An Integrated-Skills Approach to Vocabulary-Learning. 2010. 01
  • William Collins, Dawn Michele Ruhl. “Increasing students’ oral communication through class video message boards”. The Language Teacher. 2009. 33. 11
もっと見る
書籍 (2件):
  • Talking about our campus : 映像で巡る海外のキャンパス
    英宝社 2021 ISBN:9784269410411
  • Teaching, learning and investigating pragmatics: principles, methods and practices
    Cambridge Scholars 2015
講演・口頭発表等 (6件):
  • A Corpus Stylistic Study of Mind-Style in William Faulkner's Sanctuary
    (Language, Literature & Linguistics 2021 2021)
  • Black Fraternization: The Natural World And Human Vanity In Hardy's "The Return Of The Native"
    (International Journal of Arts & Sciences 2019)
  • Ghosts, Shades and Disembodiment: Racial Identity and Alienation in a Faulkner's South
    (International Journal of Arts & Sciences 2018)
  • Improved Student Motivation and Confidence through Self-Access Listening, Video Forums and Talking Journals
    (International Conference on Arts, Social Science, Economics and Education 2017)
  • Revisiting Cross-Cultural Poetry Projects in a Japanese University EFL Setting
    (International Journal of Arts & Sciences 2016)
もっと見る
学歴 (6件):
  • - 2003 イギリスバーミンガム大学 言語教育研究科
  • - 2003 University of Birmingham(U.K.) Teaching English As A Foreign Language
  • - 2003 University Of Birmingham, United Kingdom Graduate School, Division of Language Education
  • - 2003 バーミンガム大学
  • - 1994 ルイジアナ州立大学(アメリカ) 文学部
全件表示
学位 (1件):
  • 修士課程 (イギリスバーミングハム大学(University Of Birmingham, England))
所属学会 (4件):
全国語学教育学会 ,  外国語教育メディア学会 ,  Japan Assocation of Language Teachers (JALT) ,  The Japan Association for Language Education and Technology
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る