研究者
J-GLOBAL ID:200901027645655765   更新日: 2024年02月01日

プラート カロラス

プラート カロラス | Praet Carolus
所属機関・部署:
研究分野 (3件): 商学 ,  商学 ,  商学
研究キーワード (6件): 観光 ,  celebrity endorsement ,  cross-cultural consumer behavior ,  国際マーケティング ,  国際広告 ,  マーケティング
競争的資金等の研究課題 (7件):
  • 2018 - 2021 An Exploratory Investigation of Japanese Inbound Tourism Distribution Channels
  • 2018 - 2021 The role of intra-cultural and cross-cultural tourist-tourist interactions in the tourism service encounter
  • 2005 - 2006 広告の有名人起用と消費者評価に関する国際比較研究
  • 2003 - 2004 吉田秀雄記念事業財団研究助成
  • 2003 - 2004 特定国派遣研究者事業
全件表示
論文 (23件):
  • Liyong Wang, Carolus Praet. Tourism Distribution Channels in the Luxury Travel segment: Outbound Tour Operator Perspectives. 2023. 269-276
  • Xing Han, Carolus L. C. Praet, Liyong Wang. Tourist-Tourist Social Interaction in the Co-creation and Co-destruction of Tourism Experiences among Chinese Outbound Tourists. Tourism Planning & Development. 2021. 18. 2. 189-209
  • Praet, Carolus, Han, Xing. The Role of Social Interaction and Authenticity in the Co-creation and Co-diminishment of Tourism Experiences. ヒューマンインタフェース学会誌 Human Interface 特集「観光エクスペリエンス」. 2020. 22. 2. 14-19
  • Han, Xing, Praet, Carolus, Wang, Liyong. The role of social interaction in the tourism experience of Chinese visitors to Japan: A grounded theory approach. Travel and Tourism Research Association: Advancing Tourism Research Globally. 2019
  • Han, Xing, Praet, Carolus, Wang, Liyong. The role of social interaction in the co-creation of tourist experiences: A literature review. Travel and Tourism Research Association: Advancing Tourism Research Globally. 2019
もっと見る
MISC (2件):
  • テレビ広告における有名人起用とホフステードによる国民文化次元との関連性についての国際比較研究(共著). 吉田秀雄記念事業財団 『助成研究集』. 2004. 37, 115-130
  • Matsuo Makoto, Praet Carolus, Okuse Yoshiyuki. A New Dimension of Service Quality: An Empirical Study in Japan. Discussion paper series. 1999. 59. 1-14
書籍 (10件):
  • Sustainable and Collaborative Tourism in a Digital World, A. Decrop, A. Correia, A. Fyall & M. Kozak (eds.)
    Goodfellow Publishers 2021
  • 北海道社会の課題とその解決
    ナカニシヤ出版 2019 ISBN:9784779513572
  • Advances in Advertising Research (Vol. VI)
    Springer 2016
  • Advances in Advertising Research (Vol. V)
    Springer Gabler 2015
  • グローバリズムと北海道経済
    ナカニシヤ出版 2014
もっと見る
講演・口頭発表等 (13件):
  • From Co-creation to Co-destruction: Perception of the Role of Other Tourists in Creating the Tourism Experience among Chinese Visitors to Japan
    (International Conference on Tourism and Retail Service Management (TRMC 2019) 2019)
  • Distribution Channels in the Luxury Travel Market: An Exploratory Study of Outbound Tour Operators
    (The 8th Advances in Tourism Marketing Conference (ATMC) 2019)
  • The role of social interaction in tourism co-creation: A qualitative study of Chinese visitors to Japan
    (The 8th Advances in Tourism Marketing Conference (ATMC) 2019)
  • Informativeness of Chinese Television Advertising: A Content Analysis (ICORIA国際学会参加報告)
    (日本広告学会第44回全国大会 2013)
  • A Review and Integration of Message Strategy Typologies
    (日本広告学会第44 回全国大会 2013)
もっと見る
学歴 (3件):
  • - 1997 神戸大学大学院経営学研究科
  • - 1992 オランダ国立ライデン大学大学院文学部日本学科
  • - 1987 オランダ国立ライデン大学 文学部 日本学科
学位 (1件):
  • 文学修士 (オランダ国立ライデン大学)
経歴 (3件):
  • 2008/10 - 現在 小樽商科大学商学部教授
  • 2007/04 - 小樽商科大学商学部准教授
  • 1997/04 - 小樽商科大学商学部助教授
委員歴 (16件):
  • 2011/04 - 2018/03 Japan Student Services Organization (JASSO) Japanese University Admission for International Students (EJU) Implementation Committee
  • 2011/04 - 2018/03 日本学生支援機構 日本留学試験実施委員会委員
  • 2010/04 - 2017/06 Japan Association of National Universities (JANU) International Exchange Committee
  • 2010/04 - 2017/06 国立大学協会 国際交流委員会専門委員
  • 2013/10 - 2016/09 Japan Academy of Advertising Publication Editing Committee
全件表示
所属学会 (4件):
ヨーロッパ広告学会 ,  アメリカ広告学会 ,  日本商業学会 ,  日本広告学会
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る