研究者
J-GLOBAL ID:200901027645655765
更新日: 2024年02月01日
プラート カロラス
プラート カロラス | Praet Carolus
所属機関・部署:
研究キーワード (6件):
観光
, celebrity endorsement
, cross-cultural consumer behavior
, 国際マーケティング
, 国際広告
, マーケティング
競争的資金等の研究課題 (7件):
論文 (23件):
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Liyong Wang, Carolus Praet. Tourism Distribution Channels in the Luxury Travel segment: Outbound Tour Operator Perspectives. 2023. 269-276
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Xing Han, Carolus L. C. Praet, Liyong Wang. Tourist-Tourist Social Interaction in the Co-creation and Co-destruction of Tourism Experiences among Chinese Outbound Tourists. Tourism Planning & Development. 2021. 18. 2. 189-209
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Praet, Carolus, Han, Xing. The Role of Social Interaction and Authenticity in the Co-creation and Co-diminishment of Tourism Experiences. ヒューマンインタフェース学会誌 Human Interface 特集「観光エクスペリエンス」. 2020. 22. 2. 14-19
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Han, Xing, Praet, Carolus, Wang, Liyong. The role of social interaction in the tourism experience of Chinese visitors to Japan: A grounded theory approach. Travel and Tourism Research Association: Advancing Tourism Research Globally. 2019
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Han, Xing, Praet, Carolus, Wang, Liyong. The role of social interaction in the co-creation of tourist experiences: A literature review. Travel and Tourism Research Association: Advancing Tourism Research Globally. 2019
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MISC (2件):
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テレビ広告における有名人起用とホフステードによる国民文化次元との関連性についての国際比較研究(共著). 吉田秀雄記念事業財団 『助成研究集』. 2004. 37, 115-130
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Matsuo Makoto, Praet Carolus, Okuse Yoshiyuki. A New Dimension of Service Quality: An Empirical Study in Japan. Discussion paper series. 1999. 59. 1-14
書籍 (10件):
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Sustainable and Collaborative Tourism in a Digital World, A. Decrop, A. Correia, A. Fyall & M. Kozak (eds.)
Goodfellow Publishers 2021
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北海道社会の課題とその解決
ナカニシヤ出版 2019 ISBN:9784779513572
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Advances in Advertising Research (Vol. VI)
Springer 2016
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Advances in Advertising Research (Vol. V)
Springer Gabler 2015
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グローバリズムと北海道経済
ナカニシヤ出版 2014
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講演・口頭発表等 (13件):
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From Co-creation to Co-destruction: Perception of the Role of Other Tourists in Creating the Tourism Experience among Chinese Visitors to Japan
(International Conference on Tourism and Retail Service Management (TRMC 2019) 2019)
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Distribution Channels in the Luxury Travel Market: An Exploratory Study of Outbound Tour Operators
(The 8th Advances in Tourism Marketing Conference (ATMC) 2019)
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The role of social interaction in tourism co-creation: A qualitative study of Chinese visitors to Japan
(The 8th Advances in Tourism Marketing Conference (ATMC) 2019)
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Informativeness of Chinese Television Advertising: A Content Analysis (ICORIA国際学会参加報告)
(日本広告学会第44回全国大会 2013)
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A Review and Integration of Message Strategy Typologies
(日本広告学会第44 回全国大会 2013)
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学歴 (3件):
- - 1997 神戸大学大学院経営学研究科
- - 1992 オランダ国立ライデン大学大学院文学部日本学科
- - 1987 オランダ国立ライデン大学 文学部 日本学科
学位 (1件):
経歴 (3件):
- 2008/10 - 現在 小樽商科大学商学部教授
- 2007/04 - 小樽商科大学商学部准教授
- 1997/04 - 小樽商科大学商学部助教授
委員歴 (16件):
- 2011/04 - 2018/03 Japan Student Services Organization (JASSO) Japanese University Admission for International Students (EJU) Implementation Committee
- 2011/04 - 2018/03 日本学生支援機構 日本留学試験実施委員会委員
- 2010/04 - 2017/06 Japan Association of National Universities (JANU) International Exchange Committee
- 2010/04 - 2017/06 国立大学協会 国際交流委員会専門委員
- 2013/10 - 2016/09 Japan Academy of Advertising Publication Editing Committee
- 2013/10 - 2016/09 Japan Academy of Advertising Committee for Public Relations and Academic Exchange
- 2013/10 - 2016/09 日本広告学会 論集編集委員
- 2013/10 - 2016/09 日本広告学会 広報・学術交流委員
- 2010/04 - 2014/05 日本商業学会 国際企画委員会委員
- 2011/01 - 2013/05 Japan Society of Marketing and Distribution (JSMD) JSMD National Conference Programming Committee
- 2011/01 - 2013/05 日本商業学会 全国研究大会プログラム委員会委員
- 2010/05 - 2012/04 Japan Society of Marketing and Distribution (JSMD) International Planning Committee
- 2007/05 - 2010/05 日本商業学会 国際交流委員会委員
- 2007/04 - 2010/05 Japan Society of Marketing and Distribution (JSMD) International Exchange Committee
- 2002/05 - 2004/05 日本商業学会 国際交流委員会委員
- 2002/04 - 2004/03 Japan Society of Marketing and Distribution (JSMD) International Exchange Committee
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所属学会 (4件):
ヨーロッパ広告学会
, アメリカ広告学会
, 日本商業学会
, 日本広告学会
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