研究者
J-GLOBAL ID:200901036222133834   更新日: 2008年09月30日

増井 三千代

マスイ ミチヨ | Masui Michiyo
所属機関・部署:
職名: 講師
研究分野 (1件): 外国語教育
研究キーワード (4件): TEFL ,  Motivation ,  Learner Autonomy ,  Drama Method
競争的資金等の研究課題 (2件):
  • 英語を外国語として学ぶ際、学習者の語学力向上を助ける要素は何であるか。効果的な授業の進め方、ドラマメソッドの有用性、各学習者のラーニングスタイルの違いによる効果的な学習方法等。
  • What techniques will be useful for improving students’ motivation for learning English? What will foster students'self-study ability?
MISC (6件):
  • Drama as a Practical Medium for Japanese Students of English. 東北文化学園大学総合政策論集. 2003. 第3巻第1号(通巻5号)
  • English Education in Public Primary Schools. Miyagi Gakuin Women’s College, Department of English, English Department Journal. 2002. 30, 58-83
  • English Education in Public Primary Schools. Miyagi Gakuin Women’s College, Department of English, English Department Journal. 2002. 30, 58-83
  • Beliefs and expectations of Japanese students. Studying English overseas; an investigation into effective learning strategies:. Miyagi Gakuin Women’s College, Department of English,English Department Journal. 1998. 26, 167-213
  • Beliefs and expectations of Japanese students. Studying English overseas; an investigation into effective learning strategies:. Miyagi Gakuin Women’s College, Department of English,English Department Journal. 1998. 26, 167-213
もっと見る
Works (1件):
  • 「CALL学習システムのデータ活用と学生の自主的語学学習管理」「フラッシュテクノロジーを活用した異文化理解のためのオンラインリソース構築」
    2003 -
学歴 (2件):
  • - 1997 英国立ケント大学大学院 TEFL(Teaching English as a Foreign Language)
  • - 1997 The University of Kent Teaching English as a foreign Language
学位 (1件):
  • 英語教授法(Teaching English as a Foreign Language) (ケント大学大学院(英国))
所属学会 (6件):
Learner Development Special Interest Group ,  English Teachers in Japan (ETJ) ,  JALT(The Japan Association for Language Teaching) ,  Learner Development Special Interest Group ,  English Teachers in Japan ,  JALT(The Japan Association of Language Teaching)
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る