奈良教育大学教職大学院紀要, 学校教育実践研究. A Study on Multilingual Activities Originated by a Primary School Teacher in Japan: From a Viewpoint of Plurilingualism and Language Awareness. 奈良教育大学教職大学院紀要『学校教育実践研究』. 2020. 12. 31-42
Teachers’ Career Education for an Inclusive Society: Focusing on the Issues of Sexual Diversity. 奈良教育大学教職大学院紀要『学校教育実践研究』. 2020. 12. 55-60
中 陽佑, 吉村 雅仁. 全校学習と連携させた小学校外国語における地球的課題学習 : ロヒンギャ難民を題材に-Dealing with Global Issues in Primary Foreign Language Classes Cooperating with the Whole School Learning : Using "Rohingya Refugees" as a Teaching Material. 国際理解教育 = International education / 日本国際理解教育学会 編. 2022. 28. 42-47
中井 隆司, 前田 康二, 吉村 雅仁. 学習者を中心に撮影した授業映像が教職大学院生の省察に及ぼす影響について - 演習と実習を連携させた教職大学院プログラムの実践を通して -. 次世代教員養成センター研究紀要 = Bulletin of Teacher Education Center for the Future Generation. 2021. 7. 29-36
河﨑 智恵, 吉村 雅仁, 横山 香, 古田 壮宏. 教員養成における教職キャリアカウンセリングの検討 - 欧州における先駆的プログラムを手がかりに -. 奈良教育大学教職大学院研究紀要「学校教育実践研究」 = Bulletin of School of Professional Development in Education (SPDE), Nara University of Education. 2019. 11. 95-100
Multilingual Lessons Conducted by High School Students for Primary School Students: A Collaborative Practice and its Effects on Students’ Language Awareness and Use
(IALIC (International Association for Languages and Intercultural Communication) Conference 2022)
Organization of Multilingual Teaching Experience in a Japanese Secondary School
(9th EDiLiC International Conference 2021)
Development & Improvement of a Teacher Professional Development Program for the Graduate Students
(The 13th Annual International Conference of the World Association of Lesson Studies (WALS) 2019)