Nishio, Y. How Letter-sound Training and the Roman Alphabet Affect Japanese Children's Reading and Pronunciation of English. 応用言語学と外国語教育研究ー未来への展望ー. 2021. 75-91
Second Language Pronunciation Different Approaches to Teaching and Training
De Gruyter Mouton 2023
応用言語学と外国語教育研究ー未来への展望ー
金星堂 2021 ISBN:9784764712072
小学校英語教育授業づくりのポイント
2015
児童の英語音声知覚メカニズム L2学習過程において
ひつじ書房 2011
Inside Stories U.S.A with Multimedia マルチメディアで学ぶアメリカ文化
成美堂 2005
講演・口頭発表等 (40件):
The Model of Study Abroad based on a longitudinal Mixed Study with Text Mining and Questionnaire and amid COVID-19
(The 27th SIETAR Japan Annual Conference (Online) 2022)
The Effectiveness of a Multiple-Support ICT-Self Learning System to Improve English Pronunciation of Rhythm
(The 61th JACET International Convention (Online 2022) August 24th, 2022 2022)
Teachers of English to Speakers of Other Language (TESOL)
, International Association for World Englishes (IAWE)
, 日本教育工学会
, 日本音声学会
, 日本児童英語教育学会
, 大学英語教育学会
, 外国語教育メディア学会
, 全国英語教育学会
, American Appliced Linguistics Association